האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

נבחנו הטענות להפקעת מחירי הטיסות לחסידי ברסלב הנוסעים לאומן בראש השנה

‍‍ג אב תשעז

כהכנות לקראת תקופת החגים על טיסותיה נערכה אמש ישיבת וועדה בנסיון להוזיל את מחירי הטיסות והשירות לאומן, יו”ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב הרב נחמן בנשעיה שהשתתף בדיון: “היתה התקדמות משמעותית בכל הנוגע למחירי הטיסות לאומן, אני מאמין שאם אכן משרד ראש הממשלה ייכנס לענין אז נראה פישוט של הביורוקרטיה וכל התירוצים ייעלמו”

מתוך המבשר | א. למל |ג’ אב תשע”ז
הוועדה לצדק חלוקתי קיימה אתמול דיון המשך לבחינת הטענות לקיפוח והפקעת הטיסות לאוקראינה.

בפתח הוועדה הבהיר יו”ר הוועדה ח”כ מיקי זוהר כי מדובר בניצול ציני של חברות התעופה ובגין הביקוש הגבוה בקרב חסידי ברסלב המבקשים לחגוג את ראש השנה באומן. בדיון השתתפו יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן, ח”כ הרב מלכיאלי, יו”ר מזכירות ברסלב הרב נחמן בנשעיה, וחברי המזכירות, ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, חבר עיריית בית שמש הרב אברהם נחמן פרנקל, חבר עיריית מודיעין עילית הרב נחמן ניימן, והעסקן הרב נחמן הרמן.

במהלך הדיון טענו נציגי אל על ורשות שדות התעופה כי אין להם שליטה על המחירים, וכי מי שקובע את המחירים הם חברות התעופה הפרטיות הרוכשות קווים מאל על ומבקשות לצבור רווחים ככל חברה פרטית.

באל על אף ניסו לטעון כי אין מדובר בניצול מצוקה שכן המחירים חופפים לטיסות אחרות בתקופות הביקוש לאורך ימות השנה.

יו”ר הוועדה הדף את הטענה ואמר כי אל על היא חברת התעופה המרכזית המפעילה את הטיסות לאוקראינה, וכשהיא גובה סכומים מפולפלים על הקווים הללו אזי החברות הפרטיות האחרות הולכות בעקבותיה.

נציגי חסידי ברסלב שנכחו בוועדה הסבירו כי מדובר בניפוח של המחירים בצורה לא פרופורציונאלית תוך מצוקת הנוסעים שיסעו לאומן בכל מחיר.

בסיכום הדיון קראו יו”ר הוועדה ח”כ זוהר ויו”ר הקואליציה ח”כ ביטן, להוציא את הטיפול בטיסות לאומן ממשרד התחבורה למשרד ראש הממשלה. “ההתרשמות שלנו שמשרד התחבורה לא מתנהל בסוגיה הזו כיאות.

אנחנו מבקשים להעביר את הסוגיה לטיפול משרד ראש הממשלה”, אמר ביטן. כמו כן הודיע ח”כ זוהר כי הוועדה תפנה לממונה על ההגבלים על העסקיים. “אנחנו רואים בחומרה רבה את ההתנהלות הרשות להגנת הצרכן, המביאה מסקנות שגויות שאין להם שם קשר למציאות”, אמר בהתייחס לנציג הרשות שטען כי הרשות לא זיהתה עוולה צרכנית בנידון.

לאחר הדיון אמר הרב נחמן בנשעיה כי מדובר בהתקדמות לפתרון בעיית המחירים בטיסות לאומן. “מה שהיה היום בוועדה הוא התקדמות משמעותית בכל הנוגע למחירי הטיסות לאומן.

צריך להבין שמדובר במחירים החורגים מהטעם הטוב שכן הם מגיעים לרף של פי 3 מהמחירים הנהוגים בכל ימות השנה. הבשורה הגדולה שיו”ר הקואליציה דוד ביטן ויו”ר הוועדה מיקי זוהר הבטיחו להעביר את הטיפול בענין הזה למשרד ראש הממשלה. אני מאמין שאם משרד ראש הממשלה ייכנס לענין אז נראה בע”ה פישוט של הביורוקרטיה, וכל התירוצים ששמענו ייעלמו”.
הרב בנשעיה ציין בסיפוק את ההתגייסותשל חברי הכנסת ביטן וזוהר, שלמרות שאינם קשורים ישירות לברסלב, הם נוסעים כל שנה לאומן, ומבקשים להקל על רבבות המתפללים הפוקדים את הציון, זהו כוחו של הרה”ק מברסלב שכל יהודי באשר הוא נסחף לציון הק’.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.