האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מצרים: הממשלה החלה באבטחת ושמירת האתרים היהודים

‍‍ג סיון תשעז

ממשלת מצרים החליטה אמש לפתוח בפרויקט נרחב, שמטרתו אבטחת המקומות הקדושים והאתרים היהודים במצרים וחיזוק הקהילה היהודית המקומית שעוד נותרה במדינה.
משה מושקוביץ | קברי צדיקים | ד׳ סיוון תשע״ז

הצעד הראשון במסגרת יוזמה זו עפ”י החלטת שר העתיקות, סעיד האלמי, הוא לשמר את בית הכנסת ‘אליהו הנביא’ ובתי הקברות היהודיים העתיקים בעיר ההיסטורית אלכסנדריה.

בהודעה שמסר אמר השר שבתי הקברות ייחשבו אתרים היסטוריים, פירושו שממשלת מצרים נטלה על עצמה את אבטחתם המקום מפני התקפות וכן חידוש ושיקום את האתרים באופן קבוע.

באלכסנדריה מצויים שלושה בתי קברות יהודיים בסמיכות מקום, אלה נמצים במצב טוב, ומשקפת את עושרה של הקהילה היהודית אשר שגשגה בעיר.

בשונה ממדינות שונות באלכסנדריה לא פלשו חסרי דיור לבתי קברות ופרנסי הקהילה שעוד נותרה ממשיכים לתחזק את בתי העלמין והמצבות עומדות על כנן.

בית הכנסת אליהו הנביא ברחוב דניאל הנביא באלכסנדריה, היה בית כנסת מרכזי באלכסנדריה.

המבנה היה אחד מבתי הכנסת היפים ביותר במצרים. הוקם בין השנים תר”ח־תר”י, שאז נקרא “בית הכנסת החדש”, כיום אין פעילות בבית הכנסת, והוא פתוח למבקרים בימים ראשון עד חמישי, ובימים שישי ושבת בית הכנסת סגור. מעניין שסביב בית הכנסת יש אבטחה מטעם ממשלת מצרים.

באותו בית כנסת שרדו עד היום ספרי קודש שלמים וכן מסמכים שונים המספרים את ההיסטוריה העשירה והמפוארת של יהודי מצרים לאורך השנים.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.