האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אוסטרובצא: לאחר שנתיים של פעילות אינטנסיבית התקבל הרשיון לבניית ושיפוץ האוהל

‍‍יא שבט תשעז

בעיירה אוסטרובצא שבפולין, כבר מוזכרים היהודים בשנות ה-ת׳ המאוחרים, בשנת תצ”ה כבר היה בית העלמין היהודי בפעילות וראשוני המצבות כבר הוזכרו בשנת ת״צ.

מאת משה מושקוביץ | קברי צדיקים | ט׳ אדר תשע״ז

מזה כמה שנים פועל הרב אלטשטוק באינטנסיביות מול גורמים שונים בעיר אוסטרובצא המכונה בשפה המקומית אוסטרובצא Ostrowiec כולל השלטון המקומי, על מנת שאלה ייאשרו את תוכניות, הבניה שנבחרו בקפידא ביופי והדר, כמתבקש לכבודו של הגאון האדיר רבי מאיר יחיאל אלטשטוק, המכונה הגאון מאוסטרובצא, ונדחה באמתלות שונות שוב ושוב.

הרב אלטשטוק שלא נח ופעל בגאון ועוז אל מול גורמי ממשל במחוזות שונים, ראה בסוף שבוע שעבר ברכה בעמלו, והרשיון המיוחל הגיע סוף סוף.

לעת עתה בו אנו עומדים קרוב להילולת הגאון רבי מאיר יחיאל אשר יציינו אותו ביום י״ט אדר הבעל״ט, לאור בקשתו של הרב אלטשטוק נכד אחי הגאון זצ״ל בו פנה לכ״ק האדמו״ר מזלאטשוב נתניה שליט״א אשר מרותק למשנתו ומהוויוו של הגאון האוסטרובצי, נרתם האדמו״ר שליט״א למשימה הקדושה, בבניית האוהל על ציונו הקדוש.

כבר בימים הקרובים יתחילו בעבודות תשתית, מארגני הנסיעות כבר פנו בבקשה לתת להפ את פרטי ההגעה והשומר במקום בתקווה לשנע את אלפי העולים ליזנסקה, יגיעו לשאת תפילות על קברו של הגאון זצ״ל.

האדמו״ר מזלאטשוב שליט״א יעשה את דרכו ביום ההילולה ויפקח על תחילת עבודות התשתית. כאשר בהמשך שליח מיוחד יפקח על תהליכי הבנייה.

התודה והברכה נתונה למשפחה מכובדת מקליפורניה, יוצאי העיר אוסטרובצה, אשר נטלה על עצמה את הוצאות בניית האוהל, זכותו הגדול של האיש הענק מרן הגאון זצ״ל יגן עליה ועל כל משפחתה באלף המגן, ותבורך בכל טוב סלה.

יש לציין שבתקופת השואה ביה”ק נכלל בתוך שטח הגטו, כאשר החריבו את הגטו נרצחו ונקברו בקבר אחים למעלה מאלף יהודים, בסוף המלחמה החריבו הגרמנים את ביה”ק והשתמשו במצבות כפלס לכביש Czerwińskiego .
בשנת תשכ”א הקימה העירייה על חלקו הדרומי של ביה”ק פארק עירוני. בשנת תש”מ הועברו המצבות מכביש Czerwińskiego לשטח הדרומי מזרחי של ביה”ק. כ-200 מצבות נשארו בביה”ק.

בדרך נס נשאר מצבתו של הצדיק רבי מאיר יחיאל אלשטוק ב”ר אברהם יצחק זיע”א (י”ט אדר ה’תרפ”ח.

category_sticky_post: 0

scaip_prevent_shortcode_addition:





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.