האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

התפתחות בחקירת הקרה האנטישמי באומן

‍‍כט כסלו תשעז

התפתחות נוספת בתקרית האנטישמית באומן

כל הזמן | כ״ט כסלו תשע״ז

כשבועיים לאחר התקרית האנטישמית באומן, במהלכה הותקפו חסידים ששהו בציון רבי נחמן מברסלב זיע”א בגז מדמיע ולמקום הושלך ראש של חזיר, עליו חרוט צלב

(אומן תשע"א (צילום בחדרי חדרים

(אומן תשע”א (צילום בחדרי חדרים

קרס, נפגש אמש (רביעי) הרב יעקב דב בלייך, רבה הראשי של העיר קייב ורבה של אוקראינה, עם התובע הכללי של אוקראינה, כדי לשמוע ממנו על ההתפתחויות בחקירה.

התובע הכללי מסר לרב בלייך כי התביעה במדינה עושה כל מאמץ בחקירת האירוע ואף עדכנו בהתקדמות החקירה. מדברי התובע לרב נראה כי חלה התפתחות משמעותית וכי בידי התביעה המקומית מידע שעשוי להוביל את רשויות החוק לפורעים.

הרב בלייך ביקש מהתובע הכללי לעשות מה שביכולתו ללכוד את הפורעים ולמצות עמם את הדין. בנוסף ביקש הרב, “להבטיח את ביטחונם האישי של רבבות היהודים שמגיעים לאומן בכל מהלך השנה ואת אנשי הקהילה היהודית המתגוררים בעיירה”.

כזכור, בתחילת השבוע פרסם משרד הפנים קלסתרון משוער של מנהיג הכנופיה שהוביל את ההתפרעות בציון. “החשוד בן 30-35, גובה מוערך 1.75, קירח, פנים עגולות, פציעה באוזן ימין, לובש מעיל אפור בהיר, מכנסי ג’ינס נעלים חומות כהות. עוד דווח כי הוא “דרוש על חילול קבר הצדיק נחמן באומן במטרה לעורר פרובוקציה והידרדרות קיצונית ביחסים בין אוקראינה לישראל”, נכתב בדיווח של משרד הפנים.

בתחילת השבוע דווח ב’כל הזמן’ כי חיפוש משטרתי במצלמות האבטחה המוצבות ברחוב פושקינה, הרחוב המוביל אל הציון, נמצא תיעוד בו נראים ארבעת הפורעים, גלוחי הראש, מגיעים עם רכבם.

מהתיעוד עולה כי הרכב עצר בפתח הירידה המובילה לציון, שם ירדו הפורעים צעדו לציון התיזו גז מדמיע בחלל והשליכו ראש חזיר ובקבוקי צבע אדום. מצלמות האבטחה תיעדו את סוג הרכב, צבע הרכב ואף את מספרו.
מקור ‘כל הזמן’

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.