האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הילולת הסבא קדישא משטפנשט וחנוכת האוהל החדש

‍‍יד כסלו תשעז

כמאתיים איש יפקדו היום את ציון קברו ביאס רומניה ויחנכו את האהל החדש שעל קברו שנבנה על ידי מוסדות שטפנשט בארץ הקודש

מתוך המבשר | יד כסלו תשע״ז

בתפילה על הציון הק׳

בתפילה על הציון הק׳

היום – י”ד כסלו התשע”ז, יום ההילולא ה־148 של כ”ק מרן אדמו”ר הראשון משטפנשט זצוק”ל, בנו הרביעי של מרנא ורבנא הסבא קדישא מרוז’ין זצוק”ל, תיערך תפילת רבים על ציון קדשו בעיר יאס רומניה על ידי קבוצה גדולה של מעל מאתים איש ששבתו את השבת ברומניה בצילא דמהימנותא סמוך לציון קברו ביאס ברומניה.
בראש המסע משתתפים רבנים ואישי ציבור ורבים וטובים המבקשים המבקשים לפקוד את ציון הצדיק ביום ההילולא ולהעתיר לישועת הכלל והפרט.

כ”ק מרן רבי מנחם נחום משטפנשט היה בנו הרביעי של מרנא הסבא קדישא מרוז’ין זצ”ל ומיסד חסידות שטפנשט והחצר החסידית הראשונה שהוקמה ברומניה הישנה בשנת תרי”ב מיד עם הסתלקות אביו הרה”ק מרוז’ין זיע”א.
חצר קדשו שימשה כאבן שואבת לרבבות יהודים שניאותו לאורו הגדול ושאבו ממנו מלא חופנים הנהגה חסידית וישועות מדהימות שהיה משפיע לרוב כנודע. אף אביו הסבא קדישא מרוז’ין זצ”ל התבטא עליו: “בני רבי מנחם נחום הוא כנגד סדר נזיקין שהמשנה הראשונה בו היא ארבעה אבות נזיקין והוא יוכל לעמוד כנגד כל המזיקים שבעולם ולהכניעם”. בעל ההילולא עצמו התבטא ואמר שכשהוא קורא את ספר התהילים בכוחו להשפיע ישועות לכל המסתופפים בצילו.

משם ימשיכו לפקוד את קברי הצדיקים בבית העלמין בעיר יאסי וכן את קבר נרצחי רכבות
המות בפוגרום הנוראי ביאס. באור ליום רביעי המריאו משתתפי המסע המאורגן על ידי ‘מוסדות שטפנשט’ בראשות הרב אברהם יעקב סלמון בטיסה ישירה ליאס רומניה משם ערכו מסע אל קברי הצדיקים שברומניה הישנה, ואמש נערכה סעודת הילולא מרכזית למשתתפי המסע ולרבים מיהודי יאס, וכאמור מרכזו של המסע הוא בתפילת רבים היום בשעות הצהרים על ציון קברו של האדמו”ר משטפנשט אשר ביאס שברומניה.
במהלכו גם יחנך האהל החדש והענק שנבנה על ציון קברו במהלך השנה האחרונה ביוזמת מוסדות שטפנשט, האהל נבנה לגובה רב וכיפת ענק מעטרת את גגו בגובה 6 מטרים כאשר בפנים האהל הושבו המנורות העתיקות ששימשו את האהל העתיק והישן והיו מונחות במוזיאון המקומי ועתה הושבו לידים יהודיות והונחו במקומם הראוי להם, מקום תפילת המוני יהודים לישועות ולברכות.
יצויין כי מיד לאחר חנוכת האהל יערך מעמד הנחת אבן פינה למקוה טהרה ולבנין הכנסת אורחים שיבנה בסמוך ממש לבית העלמין לרווחת המוני הפוקדים את הציון הקדוש בעיר יאס.

IMG_2633.JPG

IMG_2632.JPG

IMG_2634.JPG

IMG_2632-0.JPG

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.