האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מסע להרוזינער׳ס הויף והיכל הקודש של הסב״ק מרוזין

‍‍ל תשרי תשעז

המסע ייפתח בהשטתחות על ציוני אבי השושלת המגיד הגדול ממזעריטש זי”ע משם יצאו לכיוון מזיבוז יגיעו וישתטחו בציון אור שבעת הימים הבעש”ט הק’ |בעיצומו של יום ההילולה תיערך חנוכת הקלויז והכנסת ספר תורה בעיירה סאדיגורה

מאת משה מושקוביץ | קברי צדיקים | א׳ חשוון תשע״ז

IMG_2337-0.PNGעם תום חודשים של הכנות, החלו היום את המסע לאוקראינה מאות מחסידי ואוהדי בית רוז’ין מרחבי העולם, כאשר גולת הכותרת הינו מעמד היסטורי של חנוכת הבית לקלויז הק’ של הסב”ק מרוז’ין זי”ע.

למעלה ממאה שנים מאז ננטש הקלויז במלחמת העולם הראשונה, ייחנך שוב מחדש ויוחזר עטרה ליושנה.

שיקום המקום היתה משאת נפשו הטהורה של כ”ק מרן האדמור מסאדיגורה זצ״ל, ויחד עם בנו כ”ק מרן אדמו”ר מסאדיגורה שליט”א, הוטל המלאכה על נכדו רבי מרדכי שלום יוסף שליט״א.
המסע ייפתח היום (שלישי) בצהרים בעיירה אניפולי בתפילה על ציון אבי השושלת המגיד ממעזריטש זי”ע. כאשר בהמשך תגיע השיירה לשפיטיווקא ולפולנאה, על ציון קדשו של הרה”ק ר’ פנחס מקוריץ זי”ע, והרה”ק בעל “תולדות” יעקב יוסף זי”ע.

הקלויז בתפארתה

הקלויז בתפארתה

sadigura4sadigura5

לקראת ערב יגיעו למעז’בוז, ויתפללו מעריב בבית המדרש העתיק של הבעש”ט, ובשעות הלילה תתקיים תפילת רבים בציון אור שבעת הימים.

מחר יום רביעי בבוקר יתפללו תפילת שחרית בביהמ”ד העתיק של הרה”ק ה’אוהב ישראל’ מאפטא, מייד לאחר מכן ימשיכו לעיירה סאדיגורה, למעמד ההיסטורי של חנוכת הקלויז וכן הכנסת ספר תורה בשעות הערב של יום חמישי, אור לג’ חשון, יומא דהילולא רבא של הסבא קדישא מרוז’י.

ביום שישי בבוקר, יומא דהילולא לאחר תפילת שחרית בהיכלא דמלכא יעלו בראשות כ”ק האדמו”ר שליט”א להשתטח על הציון הק’ של הסבא קדישא מרוז’ין וממשיכי דרכו בקודש אדמו”רי בית סאדיגורה.

בשבת יגיע ציבור נוסף לשבת התאחדות מרוממת בהשתתפות מאות חסידים מכל רחבי העולם, שיתכנסו לשבת היסטורית בחצר המלך.

במוצ”ש ימשיכו לתפילת רבים ואמירת ג-ט פון אברהם … בצוותא על ציון קדשו של הרה”ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע”א לאחר מכן ישובו לשדה התעופה בדרכם הביתה.

מסמך מידע לקראת מסע הקודש

תוכנייה

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.