האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

חדשות מבית היוצר של מוסדות דינוב בפולין

‍‍כח סיון תשעו

מהנעשה והנשמע במוסדות דינוב שבפולין

מאת משה מושקוביץ | קברי צדיקים | כ״ח סיון תשע״ו

IMG_3885בשבת שעבר פרשת בהעלותך בחו”ל (שלח בא”י) שהו בדינוב כמה קבוצות יהודים שבאו לפולין להילולת הסב”ק מראדושיץ, ולמרות שההילולא חל ביום שישי והאורחים הגיעו ממרחקים הן מארה”ב והן בטיסה מארצינו בליל שישי, ואחרי ששהו כמה וכמה שעות בראדושיץ הגיעו לדינוב, אולם עייפות הדרך והנסיעה לא היה ניכר על איש אשר ישבו סביב שולחנות ערוכים עד לשעות המאוחרות של ליל השבת בשירות ותשבחות.

ביום השבת קראו בשני פרשיות הן לאורחים שבאו מארהב בפרשת בהעלותך, והן לאורחים מא”י בפרשת שלח, במשך השבת נשמעו בעת הסעודות דברי תורה מהרבנים החשובים ביניהם הרה”ח ר’ משה וואלף יעקבוביץ רב דחסידי דינוב וונס, והרה”ח ר’ יואל זילברשטיין שליט״א

בשבוע זה המשיכו בעבודות בהגדלת אוהל רבינו, וב”ה אשר האהל החדש כבר עומד על תילו וכעת עומלים לסיים במהרה עבודת פנים האוהל, כאשר היעד הוא לסיים את בניית והרחבת האוהל עד ליום ח תמוז עם הביקור החשוב בדינוב של ידידינו הדגול הרה”ח ר’ אליעזר קעסטנבוים שליט”א אשר יגיע עם פמלייתו הנכבדה לרגל מעמד חנוכת אוהל רבינו הק’ ע”ש ולזכר הוריו הרה”ח ר’ צבי ומרת פייגא
קעסטנבוים ע”ה.

חידוש נוסף באוהל החדש אשר אחרי שנסיים את כל ההוראות של הרבנים הבקיאים בהלכות אלו, ומתייעצים אנו עם הרה”ג הכהן ר’ יצחק אייזיק כהנא שליט”א מ”צ העדה החרדית, ובעזה”י אחרי שנסיים את כל התיקונים בכדי שיוכלו כוהנים להיכנס לחלק האוהל החדש בלי שום מכשולות, נפרסם הדבר.

בשבת בלק ישהו קבוצה בדינוב אי”ה, לרגל הילולת הרה”ק רבי יחזקאל מקאוזמיר מקילצא זצוק”ל החל ביום א’ פנחס י”א תמוז והשנה יתקיים עליה המונית במיוחד של מאות חסידי סקיווער שיכון סקיווער ארה”ב בראשות כ”ק האדמו”ר שליט”א שיגיע במיוחד לרגל חנוכת הבית מדרש בעיר קילצא סמוך ונראה למקום מנוחת הצדיק מקילצא אשר הבטיח ישועה למי שיבוא על קברו ביום ההילולא וידליק נר שמן, וכידוע רבים ניוושעו במקום בישועות שלא כדרך הטבע.
ויתקיים סעודת הילולא גדולה באולם גדול שהוזכר במיוחד ואשר הסעודה יאורגן ע”י מוסדותינו עם כל המאכלים בהשגחת הבד”ץ העדה החרדית.

image

image image

category_sticky_post: 0





מונחי חיפוש נכנסים:

  • הכנסת אורחים דינוב

5 תגובות אל “חדשות מבית היוצר של מוסדות דינוב בפולין”

  1. יהושע זילברברג says:

    כבתם בכתבה זו “הרה”ק רבי יחזקאל מקאוזמיר מקילצא זצוק”ל החל ביום א’ פנחס י”א תמוז”…
    אפשר אולי לדעת מיהו הצדיק הזה??? והאם יום ההילולא שלו בי”א תמוז???
    נראה לי כי טעיתם כאן טעות גדולה. מדובר בהרה”ק רבי מרדכי מקוזמיר זי”ע בנו של המגיד מטריסק הקבור בקיעלץ והיא”צ שלו ביום ח’ בתמוז תרע”ז.
    בזמנו כתבתי כתבה גדולה ב’המודיע’ על נושא מציאת מקום קברו והקמת האוהל שלו ע”י הרב לייבל סורקיס הי”ו מסקוויער.

  2. יהושע זילברברג says:

    אתם יכולים אולי להציג באתר שלכם תמונות של שיפוץ והרחבת האוהל בדינוב?

  3. חיים הברמן says:

    של מה התמונות הללו שהבאתם כאן?

  4. יהושע זילברברג says:

    אם אפשר, נא לפרט, של מה התמונות שהבאתם כאן משולבות לכתבה.

  5. שלמה says:

    הרב יהושע צודק , מדובר בבן הרה”ק מטריסק מגזע טשרנוביל אליו משתייכת חסידות סקווירא

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.