האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

למעלה מעשרים אלף השתטחו על ציונו של הרבי מזוויעל

‍‍א סיון תשעו

zviellהצלחה יוצאת דופן למבצע האבטחה של העליה ההמונית על ציונו של הרה”ק רבי שלמה מזוועהיל זיע”א, מצהרי יום חמישי ועד שעתיים לפני כניסת השבת בשבוע שעבר.

מתוך המבשר | יעקב א. לוסטיגמן | ב׳ סיון תשע״ו

מארגני האירוע מעריכים את מספר העולים על הציון בכעשרים אלף, ומציינים בסיפוק רב כי לראשונה מזה שנים, נרשמה עליה המונית להר הזיתים, מבלי שאירע אפילו אירוע בטחוני אחד. זאת, למרות המצב הבטחוני המתוח, והעובדה
שהיה זה יום שישי האחרון לפני חודש הרמדאן.

“אחרי שנים של אירועים בטחוניים בלתי פוסקים ברחבי הר הזיתים, חל בתקופה האחרונה שינוי מבורך בגזרה, ובחסדי שמים מצליחה המשטרה יחד עם העיריה להשליט סדר באזור, ולמנוע המשך פגיעה ביהודים העולים לפקוד את הר הזיתים”,
אומרים מארגני האירוע. “בשנים האחרונות הורגשה
ירידה במספר האנשים שהשתתפו בכל האירועים שהיו בהר הזיתים לרגל ימי ההילולא של הצדיקים הטמונים בהר. אבל בשנה האחרונה יש פעילות אינטנסיבית של המשטרה והעיריה כדי לעצור את הטרור הערבי במקום.

תחושת הבטחון התחזקה מאוד, ובהתאם לכך גם מספר העולים על הציון הגיע לכ־20
אלף, מה שלא ראינו כאן כבר שנים הקרדיט על תגבור האבטחה מגיע כאמור לעיריית ירושלים ולמשטרת ישראל שפועלות בשיתוף פעולה הדוק בנושא הבטחון השותף של ההר.

ראוי לציין לשבח במיוחד את הועד להגנת הר הזיתים, בראשות הרב מנחם לובינסקי מארה”ב, שבעבודה סיזיפית מול גורמי הממשל השונים, ומול ועדת הפנים של הכנסת, הניע את תחילתו של התהליך המבורך וליווה אותו לכל
אורך הדרך. סגן ראש העיר ירושלים הרב
יוסף דייטש: “בשמי ובשם העם היהודי כולו אני מודה מקרב לב לניצב משנה חיים שמואלי, מפקד מרחב קדם, שפיקד על המבצע המורכב הזה בהתחלה מרובה, משלב התיאומים וההיערכות האינטנסיבית, ועד לשלב של קיפול הציוד ושובם של אחרוני המתפללים לבתיהם לפני כניסת השבת. “לראשונה לאחר שנים רבות
הסתיימה ההילולא ללא שנזרקה אפילו אבן אחת לעבר האוטו־ בוסים והמתפללים. עובדה זאת של חזרת הבטחון הורגשה היטב כך שאפילו בשעה 2 בלילה עדיין היה המקום הומה קהל, וביום שישי עד שעתיים לפני שבת עדיין היו במקום מאות מתפללים”. במכתב מיוחד ששיגר הרב דייטש לנצ”מ חיים שמואלי, עם עותקים למפכ”ל ולשר לבטחון פנים, הוא משבח אותו ואת קציני המשטרה הנוספים שסייעו לו לאורך כל הדרך.
אין ספק כי המסירות שגילית אתה והקצינים הבכירים במרחב קדם, תרמה המון להצלחת ההילולא”, כתב הרב דייטש. “העבודה שלכם בשעות לא שעות, הנכונות שלכם לבוא לקראת בכל תחום, האמבי־ ציה שגיליתם לבוא לעזרה בכל בעיה שעלתה על הפרק, היתה המפתח העיקרי בזכותו הצלחנו לצלוח את ההילולא ההמונית הזו בהצלחה כבירה”.
הרב דייטש מפרט את שמותיהם של הקצינים הנוספים: “אציין בייחוד את מי שהיו כל העת לאוזן קשבת ה”ה: סנ”צ אביעד טפי – מג”ד חושן, סנ”צ גבי ברקת – קצין אג”מ מרחב קדם ורפ”ק דני אמסלם – קמב”צ מרחב קדם יחד עם רפ”ק סער אברהם – מפקד נקודת הר הזיתים”. “בטוחני כי היית מודע לחששות הרבים שליוו לא מעט אנשים בשנים שעברו בעליה להר הזיתים. אך למרות המצב הבטחוני באזור, עמדתם במשימה בהצלחה כבירה. “העיר ירושלים המסמלת יותר מכל את אחדות עם ישראל, יכולה להתפאר במפקדים ושוטרים כמוכם”, מסיים הרב דייטש את מכתבו, “העושים הכל בכדי לשרת תושביה במסירות אין קץ, מתוך ראיה רוחבית המאפשרת לכל קהל לתת ביטוי לצרכיו.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.