האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

קערעסטיער, הונגריה: אלפים יגיעו לרגל ההילולה

‍‍א אייר תשעו

הערב אור לג’ אייר יחול יום ההילולא של הרה”ק ר’ ישעי’ מקרעסטיר זי”ע, מגדולי הצדיקים בהונגריה, במלאות תשעים ואחת שנים להסתלקותו ביום ג’ אייר תרפ”ה.מתוך המבשר | ב׳ אייר תשע״ו | א. למל

כל חייו של הצדיק היו רצופים ומלאים בגמילות חסדים בגופו ובנפשו, בהיותו אביהם ורועם של ישראל באהבה תמימה וטהורה. הוא היה עמוד הצדקה בדורו, על שולחנו התגלגלו סכומי כסף עצומים, כשמצד אחד היו העשירים ובעלי היכולת מוזילים לו זהב רב מכיסם, ביודעם נאמנה שאינו מניח לעצמו אף לא פרוטה אחת – כי כלפי חיי עצמו וביתו נשאר תמיד באותה עניות ודלות שהורגל ואהב מעודו. ומצד שני היו שוחרים לפתחו הרבה נצרכים ונזקקים מאחינו בני ישראל, ולכולם היה מושיט ידו בלב מלא אהבה, בלא שום הבדלי מוצא ועדה. בד בבד יצא שמו בכל רחבי אונגארין והגלילות, כפועל ישועות בקרב הארץ, ורבים נושעו במעון קדשו כידוע – ועם כל פרסומו הרב, נשאר תמיד בענוותנותו הזכה, ענו ושפל ברך במידה שלא תתואר.

העיירה קרעסטיר שבהונגריה הופכת בימים אלו לתל תלפיות כשהמוני יהודים מכל רחבי העולם מגיעים לקרעסטיר להשתטח על ציונו של האי צדיק וקדוש, ולהתפלל בביתו נאווה קודש המקום ממנו יצאו ישועות ורפואות לרבבות בני ישראל.

לפני כשני עשורים ביתו נאווה קודש של ר׳ ישעיה׳לי נפקע ונרכש ע״י משפחת רידער שבזכותם המקום החל לפעול ובהמשך אף הוחזרה עטרה ליושנה, והתחיל לפעול במקום מטבח ומפעל הכנסת אורחים בקנה מידה עולמי, ע”י נכדי ר’ ישעיה’לי ה”ה משפחת רובין הנכבדה, ואודות לנדבת לבם בהספקת מזון וכל מילי דמיטב, החלו המונים רבים לנהור למקום בשעות לא שעות, ובזמנים לא זמנים.

בתקופה האחרונה מתחוללת מהפכה של ממש בכל הקשור לקרעסטיר, כאשר ארגון ‘מעיין הישועה’ רכש מתחם רחב ידיים לא הרחק מביתו של הרה”ק מקרעסטיר זי”ע, במטרה לבנות במקום קומפלקס מפואר שיכלול בית מדרש, מקוה טהרה, אולמות אוכל ברוב פאר הדר.

בנוסף לכך רכשו העסקנים בית מלון בעיירה, ובו ישוכנו הכנסת אורחים ומקוה טהרה, שיהיה פתוח בכל ימות השנה. הבנין והמקוה המפואר במקום יבנה על ידי מומחה המקואות הידוע הר”ר שלום מזרחי מוינה שהתמחה בבניית מקוואות בכל רחבי אירופה, ובהשגחה צמודה של מומחה המקוואות העולמי הרב הגאון ר’ חיים קלמן קליין שליט”א

category_sticky_post: 0

enclosure: http://www.zadikim.net/wp-content/uploads/kerestir2016.mp4 2873660 video/mp4





מונחי חיפוש נכנסים:

  • ר ישעיה גאסט הויז

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.