האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

פולין: נמצא קברה של הרבנית מסטריקוב ע”ה בביה”ח בוורשה

‍‍ב אדר א' תשעו

מצבת הרבנית הצ’ גאלדא רבקה ע”ה א”ח לאדמו”ר הזקן מסטריקוב הרה”ק רבי אלימלך מנחם מענדיל זצוק”ל זיע”א נמצאה לצד מצבת גיסתה א”ח הרה”ק רבי אהרן צבי מביאלא זצוק”ל זיע”א.

מתוך המבשר |מאת א. למל | ב׳ אדר א׳ תשע״ו

בבית החיים בוורשה נמצא קברה של הרבנית מסטריקוב ע”ה, א”ח של האדמו”ר הזקן מסטריקוב הרה”ק רבי אלימלך מנחם מענדיל זצוק”ל זיע”א, במלאות מאה שנה לפטירתה ביום ראשון
הקרוב ה’ אדר א’.
לרגל שמונים שנה לפטירתו של אבי שושלת סטריקוב כ”ק אדמו”ר הרה”ק רבי אלימלך מנחם מענדיל מסטריקוב זצוק”ל זיע”א נסעה קבוצת חסידים ואנשי מעשה לפקוד את אהל ציון קדשו בבית העלמין גענשא בווארשה בירת פולין. לאחר עריכת השולחן של כ”ק מרן אדמו”ר מסטריקוב שליט”א בליל ההילולא יצאה קבוצת חסידים למסע ‘וזוכר חסדי אבות’ לפולין.
לאחר שפקדו ביום ההילולא את ציון קדשו המשיכו לשבות בעיירה לעלוב וכן לפקוד את קברי הצדיקים בווארקא, לובלין, פשיסחא, ביאלא, אלכסנדר, ליז’ענסק, ראדומסק,
ראדושיץ, קוצק )ביום ההילולא כ”ב שבט(,
קוזני’ץ, פיעטרקוב, גור, ביום חזרתם ארצה יצאו לפקוד שוב את קברו של האדמו”ר הזקן ושאר קברי הצדיקים בבית העלמין גענשא בווארשה. בבית העלמין חיפשו החסידים את קברה של הרבנית הצדית אשת חבר לבעל ההילולא.
לאחר חיפושים רבים וארוכים תוך שימוש במפות בית העלמין הענק גענשא נמצא קברה והמצבה שעליו בשלמותה בחלקת הנשים בגוש מספר 53. החסידים התרגשו לראות שבעוד ימים ספורים יחול יום פטירתה של הרבנית בו ימלאו מאה שנה לפטירתה ביום ה’ אדר א’ תרע”ו שהוא גם יום פטירתו של חו”ז הרה”ק רבי אברהם מטשעכנוב זיע”א.
ליד קברה נמצא גם מקום קבורתה ומצבתה של גיסתה הרבנית אשת חבר כ”ק אדמו”ר רבי אהרן צבי מביאלא זצוק”ל זי”ע ששימש באדמו”רות כחצי שנה מאז פטירת מרן הרה”ק בעל הישמח ישראל מאלכסנדר עד לפטירתו בז’ בסיון תר”ע. על מצבתה נחרת: פ”נ הרבנית הצדקת ומפורסמת במצות ובמעשים טובים מוכתרת במדות טובות ובשם טוב מרת גאלדא רבקה בת המנוח החסיד המפורסם מוה”ר טובי’ יוסף ז”ל יאקובאוויטש מעיר זאלאשין אשת אדמו”ר הרב הצ’ מוה”ר מנחם מענדיל לאנדא שליט”א מסטריקאוו נפטרה בשם טוב ובאה בכל”ח אלי קבר ה’ אדר
ראשון תרע”ו ת.נ.צ.ב.ה. הרבנית הצדקנית גאלדא רבקה לנדא נפטרה בגיל שישים כפי שכתוב על המצבה ובאה “בכל”ח אלי קבר” ‘בכלח’ גימטריא שישים. הרבנית ע”ה נישאה לבעלה הגדול זמן מועט לפני פטירתו של חותנה הרה”ק רבי דב בעריש מביאלא זיע”א בנו של הרה”ק רבי אברהם מטשעכנוב זיע”א בעלה האדמו”ר הזקן מסטריקוב זיע”א נלקח אחר כבוד בגיל שש עשרהלבית חותנו בעיירה זאלושין שם ישב על התורה והעבודה שנים
מספר כשהוא סמוך על שולחן חותנו.

שניים מבניה נפטרו על פניה בחייה בנה הבכור הרה”צ רבי דב בעריש לנדא זצ”ל והרה”צ רבי אברהם אביגדור לנדא זצ”ל שכיהן כרבה של העיירה קינוב שע”י אוסטרובצה. בנה הרה”ק אדמו”ר רבי יעקב יצחק דן מסטריקוב זצוק”ל זיע”א הי”ד קיבל את הנהגת עדת חסידי סטריקוב לאחר פטירת אביו בי”ט שבט תרצ”ו עד לעקידתו בשואת יהדות אירופה בשנת תש”ד.
כשחזרו נוסעי מסע ‘וזוכר חסדי אבות’ מפולין קיבלו קהל חסידי סטריקוב בהתרגשות רבה את הבשורה על מציאת קברה של הרבנית, לאחר שלפני עשרים ואחת שנה בעת שכ”ק מרן אדמו”ר מסטריקוב זצוק”ל זיע”א נסע בפעם האחת והיחידה להשתטח על ציון קדשו של זקנו כ”ק אדמו”ר הזקן מסטריקוב ביקש לפקוד גם את מקום קבורת זקנתו הרבנית ע”ה אך לא עלה בידם של מקורביו שנסעו עמו למצוא את הקבר. חלק מחברי המשלחת עלו לביתו של נינה ראש ישיבת סלבודקא מרן הגאון רבי דב לנדא שליט”א, לספר לו על מציאת הקבר ולהראות לו תיעוד של המצבה של סבתו ע”ה, ראש הישיבה התרגש מאד למראה המצבה שנשארה שלימה כביום הקמתה לפני מאה שנה.





מונחי חיפוש נכנסים:

  • https://www zadikim net/?p=13765

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.