האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

קרן צדקה לשימור בתי עלמין ברחבי היבשת האירופאית

‍‍א שבט תשעו

קרן חדשה למען שימור וחידוש בתי העלמין ברחבי אירופה.

משה מושקוביץ | קברי צדיקים א׳ שבת תשע״ו

הארגון אשר לקח על עצמו לתקן, לשפץ ולבנות גדרות בתי החיים, ויערכו חיפושים בכפרים שהתגוררו יהודים במאה השנים האחרונות.

ללא כל פרסום ורעש כבר שופצו במיליוני דולרים בשביל מטרה זו, ומקום מנוחת רבים, בערים וכפרים רבות ברחבי היבשת, ועוד ידם נטויה.

העובדה המצערת ביותר היא, שציוני גדולי ישראל רבים מחוללים ובזויים, מאחר ועדיין לא הגיעה ההזדמנות הנכונה לבנייתם החדשה.

כעת, עם הקמת הקרן לשימור, היא תפעל לחידוש ושיפוץ בתי החיים בכל רחבי אירופה.

מאחורי הקופה מספר הרב ישראל מאיר גבאי יו”ר אגודת אהלי צדיקים, שיצא לביקור בעיירות נידחות באוקראינה, ומצא באחד מבתי החיים עובדים, אשר עסוקים להעמיד את הגדר על תילה, יצא לבירור מקיף אודות הארגון, וגילה כי הם שיפצו וגידרו יותר משלושים בתי עלמין בחודשים האחרונים מאז הוקם הארגון, וזאת בהשגחתו ובליווי הלכתי של הגאון רבי אליקים שלזינגר ראש ישיבת הרמה, למען יהיה הכל בכבוד הגדול ביותר, ע”פ ההלכה.

“זו בשורה טובה כזו צריכים לפרסם בקרב הקהל, אשר משימים עיניהם וליבם לדבר גדול זה, בשמירת כבודם של שוכני עפר”, אמר הרב ישראל מאיר גבאי.

אנו תקווה שכלל ישראל יראה בהם כמוסד חיוני עבור כל אותם אנשים שמעוניינים לשמר את קברו אבותיהם שנמצאים אי שם במקומות נדחים, יתקשרו עם המוסד הקדוש הזה, על מנת שהללו יסדרו את הנזקים המיוחדים לשימור מקום מנוחתם, עם זאת בד בבד עדיין יש מקום להשתתף בהרחבת הקרן.





תגובה אחת אל “קרן צדקה לשימור בתי עלמין ברחבי היבשת האירופאית”

  1. אהרן שחל says:

    שלום רב
    הורי שניהם חיו בעיירה מישניץ ליד אוסטרולנקה בפולין. במישניץ 60% מהתושבים היו יהודים ומיד בפתיחת מלחמת העולם חלקם נהרגו וחלקם ברחו לכיוון רוסיה. לא נשארו יהודים בעיירה, ברם אולם, שטח בית הקברות נשמר וברור היכן היה בית הקברות. אני נמצא בקשר עם גברת מוניקה קרבצ’וק במטרה לשחזר את בית הקברות .
    אשמח לשמוע כיצד תוכלו לסייע לי בנושא.
    בברכה
    אהרן שחל 052-8331401

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.