האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

כ״ק מרן אדמור מקופיטשניץ למסע זכור אהבת קדומים

‍‍כה חשון תשעו

לרגל יומא דהילולא של הרה”ק האדמו”ר רבי



untitled


משה מרדכי ממעז’יבוז זצוק”ל שיחול ביום
שני כ”ז חשוון, יוצא כ”ק אדמו”ר מקאפיטשיניץ שליט”א היום יחד עם קהל אנ”ש למסע ״אהבת קדומים״ שיימשך שלושה ימים, ובו יעלו על ציונו הקדוש, ועוד קברי צדיקים מגדולי רועי החסידות זי”ע.

מתוך המבשר | כ״ו חשוון תשע״ו

האדמו”ר רבי משה מרדכי העשיל ממעזיבוז זי”ע שהיה דודו וחמיו של הרה”ק כ”ק אדמו”ר הראי”ה מקאפיטשיניץ זצוק”ל, היה בנו של הרה”ק רבי אברהם יהושע העשיל בעל ה’אור יהושע’ ממעזיבוז זי”ע וחתנו של הרה”ק רבי יעקב פרלוב זי”ע, האדמו”ר הראשון לבית נובומינסק. בת־ חילה ישב וכיהן בפעלצאוויזנה, ולאחר מכן עבר להתגורר בווארשא, שם נסתלק ושם מנו”כ.
ביום ראשון יפקוד כ”ק האדמו”ר שליט”א את ציונו הק’ של זקנו האדמו”ר רבי יעקב מנובומינסק זיע”א הטמון בעיירה נובומינסק.

יצוין כי לכבוד זה יצאה לאור מהדורת דוגמה על פרשיות חיי שרה ותולדות מהספר ‘שופרא דיעקב’ הכולל תורותיו ותלדותיו של האדמו”ר הזקן מנובומינסק שעומד לראות אור בקרוב. בערב ליל ההילולא ייערך השולחן וסעודת ההילולא בווארשא בראשות קהל חסידיו המצטרפים למסע, ויעלה זכרו הטהור של בעל ההילולא.
ביום שני יתפלל כ”ק האדמו”ר שליט”א תפילת שחרית בבית הכנסת הגדול ‘נוז’יק’ במרכז העיר וווארשא כשלאחר התפילה יערוך במקום ‘לחיים טיש’ בו ישא מדברותיו לחיזוק בני המקום, ולאחר מכן יעלה לפקוד את ציונו של בעל ההילולא בבית החיים הגדול בווארשא וכן את ציוני הצדיקים הטמונים בבית החיים שם.
על ציונו הקדוש יונצח לראשונה זכרה של אשתו הרבנית רבקה רייזל הי”ד ובנותיו שנעקדו
ונרצחו בשנות הזעם הי”ד.
לפנות ערב יעלה מרן האדמו”ר שליט”א לפקוד את ציונו של המגיד מקוזניץ זיע”א ויו”ח בעיירה קוזניץ.
ביום שלישי למסע יעלו לפקוד את ציונם של היהודי הקדוש זיע”א והרבי רבי בונים מפרשיסחא זיע”א ואת ציונו של השרף ממאגלניצא זי”ע ואת ציונם של אדמו”רי גור ווארקא זיע”א.
לרגל המסע יצא לאור ע”י מכון ‘שפתי צדיקים’ קונטרס מפואר ובו מאמרים ותולדות על הצדיקים אשר את ציוניהם הק’ יפקדו משתתפי המסע המרומם בראשות כ”ק האדמו”ר שליט”א





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.