האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

ושמואל בקוראי שמו… והוא יענם

‍‍טו חשון תשעו

היום ט”ו חשון, מציינים את יום ההילולא של הרה”ק מוהר״ר שמואל פרינקל המכונה ר׳ שמואל קאמאדער, ה״ה בעל ה’אמרי שפר’ מדאראג זי”ע עלה בסערה השמים בשנת תרמ”ב.

ר׳ שמואל זי”ע נולד ביום ה’ ניסן תקע”ה לאביו הגה”ק רבי שרגא פייביש אבד”ק גינז ריסקא זצוק”ל, שבלידתו כתב עליו בפנקסו שיתקיים

ציון הרה"ק ר' שמואל קאמאדער מדאראג

ציון הרה”ק ר’ שמואל קאמאדער מדאראג

בו הפסוק ושמואל בקוראי שמו, קוראים אל ה’ והוא יענם”, ואכן בכל ימי חייו פעל בתפילותיו ישועות לאין ספור ורוח הקודש גלויה היתה בבית מדרשו, מעניין לציין שעד גם איכרי הסביבה פוקדים את ביתו בבקשת ברכות.

לפני המלחמה, היו המוני בית ישראל בראשות גדולי אותו הדור, פוקדים את ציונו הק’ הידוע כמקום בו ניתן לפעול מופתים וישועות בכל העניינים.
היהפועל ישועות עצום, וכפי שנחרת על מצבתו על פי הוראת הרה”ק הייטב לב מסיגעט זי”ע “לו כל שכיות חמדה להשפיע טוב לבני ישראל”.

במיוחד ביום ההילולא היו מתאספים המונים מכל קצוות הארץ, וכידוע אף הרה”ק רבי ישעיה מקרעסטיר זי”ע היה נוסע ביום היארצייט יחד עם קהל חסידיו אל העיר דאראג, כשהוא עורך במקום בליל היארצייט את שולחנו הטהור ברוב עם לכבוד יום ההילולה ולמחרת היו משתטחים על הציון הק’.

כ”ק אדמו”ר מדארג שליט”א יצא אתמול לציון המצויינת בהונגריה, עם קבוצה מצומצמת מחסידיו להשתטח על הציה”ק להעתיר לדבר ישועה ורחמים

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.