האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מערכת החשמל בקבר רחל

‍‍טז סיון תשעה

ארונות קודש חדשים | הכנסת שני ספרי תורה העתיקים ביותר בעולם | שנגאלו במבצע חשאי מאחד | מערכת החשמל | מערכת מיזוג ותאורה

יוסי לוי | קברי צדיקים | טז סיון תשעה

שלט בכניסה לקבר רחל

שלט בכניסה לקבר רחל

מנכ”ל הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הרב יוסף שוינגר השיג תקציב מיוחד וחריג, להקמת מערכת נוספת של מיזוג וממשיך בפיתוח ושיפוץ המקומות הקדושים ברחבי הארץ בכלל ובקבר רחל בפרט.
בשבוע האחרון שוקמה מערכת החשמל במתחם קבר רחל, לאחר שנפגעה כליל כתוצאה מבקבוק תבערה שהושלך לעבר חדר החשמל לפני כחודש בידי פורעים ערביים. השריפה כילתה את חדר החשמל ונזק רב נגרם למערכת החשמל כולה, נזק שנאמד בכ-200 אלף שקלים”.

“במקביל לעבודת השיקום של מערכת החשמל התקנית, התקבלה התחזית על ימי שרב ועומס חום הצפוי לפקוד את אזורנו, מנכ”ל המרכז הרב יוסף שוינגר השיג תקציב מיוחד וחריג להקמת מערכת נוספת של מיזוג זמנית בכדי להקל על עומס החום. הרב שווינגר מציין כי המערכת הותקנה בסיוע הרב בן ציון קופרשטוק העושה ימים ולילות למען רווחת הציבור במקומות הקדושים”, מקומו של חבר הכנסת מוזס – כמה מפתיע – נפקד מההודעה.

מערכת המיזוג כוללת מפוחי ענק לתועלת הציבור ולרווחתו בימי החום והשרב. ואכן, מאות המתפללים והמתפללות שהמשיכו להגיע גם בימים האחרונים להתפלל בסמוך לקברה של רחל אמנו ע”ה, הודו על תנאי המיזוג והתאורה שהותקנו במתחם והיוו מענה הולם למאות המתפללים והלומדים במקום.

יצוין, כי באחרונה הותקנו במתחם קבר רחל שני ארונות קודש חדשים ומפוארים. הרב שוינגר מגלה כי ארונות אלה הותקנו לקראת מעמד מרגש ביותר – הכנסת שני ספרי תורה – העתיקים ביותר בעולם, שנגאלו במבצע חשאי מאחד ממדינות ערב ובתום תיקונם ובדיקתם בידי סופר סת”ם מומחה יוכנסו אחר כבוד שני ספרי התורה בשבועות הקרובים במעמד מפואר ומרומם לארונות הקודש המפארים את מתחם קבר רחל.

בתוך כך, מנהל אתר קבר רחל ר’ נחמן פיירמן מציין כי במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים נערכים לקראת השלב השני של השיפוצים באתר קבר רחל שיחל בתקופה הקרובה, זאת לאחר השלמת השלב הראשון בה שופץ המתחם לטובת אלפי המתפללים. שלב ב’ של השיפוצים יכלול בין היתר שיפוץ וקירוי האזור החיצוני בכניסה למתחם קבר רחל, שיתן מענה גם לכהנים המבקשים להתפלל במקום ונאלצו לעמוד עד היום תחת לשמש הקופחת בימי הקיץ או תחת גשם שוטף בימי החורף.





תגובה אחת אל “מערכת החשמל בקבר רחל”

  1. n says:

    can we still get your maps?

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.