האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הונגריה: הושחתו 57 קברים בבית הקברות היהודי בקפושבאר

‍‍ה אב תשעב

אנטישמיות בהונגריה: קברים הושחתו ביום ראשון האחרון על ידי אלמונים בבית הקברות היהודי בעיר קפושבאר בהונגריה, הנמצאת במרחק של 200 ק”מ מהבירה בודפשט.

מתוך עיתון המבשר | א. למל | ה’ אב תשעב

בית עלמין קאפושוואר צילום:IFP

בית עלמין קאפושוואר צילום:IFP

הקהילה היהודית המקומית כינתה את השחתת הקברים פעולה אנטישמית “שנבעה בבירור ממניע גזעני”.  בית הקברים שחוללו יש קבר אחים בו טמונים 250 מיהודי האזור שנרצחו בשואה.לדברי נשיא הקהילה הנזק שנגרם לקברים היהודיים נאמד בכ־12 אלף אירו, ומהווה 150 אחוזים מהתקציב השנתי של התאחדות הקהילות היהודיות של קפושבאר. נמסר כי המשטרה המקומית פתחה בחקירה למציאת האחראים למעשה.

הרשויות המקומיות,  בראשות ראש העיר קפשובאר, קרולי סיטה, ויו”ר האסיפה המחוזית, אטילה גלנשר. שניהם אנשי מפלגת השלטון הימנית, ‘פידס’, גינו בתוקף את מעשי הוונדליזם, כמו גם פוליטיקאים מהאופוזיציה.

מרכז ויזנטל בישראל אמר כי ככל הנראה חילול הקברים בוצע על ידי הימין הקיצוני כתגובה על חשיפתו ועצירתו של הפושע הנאצי המבוקש בעולם לאדיסלוס צ’אטארי. “זו האמת הכואבת לגבי השתתפותם של ההונגרים בפשעי השואה. האמת היא קשה מנשוא מבחינת הימין הקיצוני שמנסה להעלים את אותם הפשעים ואת אותם הפושעים במעשים נבזים כמו שעשה אתמול בחילול קברי יהודים בגרמניה”, נמסר מהארגון. בתוך כך נמסר כי ארגון אנטישמי הונגרי מציע פרס כספי בסך 450 דולר למי שימסור מידע על אנשים שהפגינו מול ביתו הפושע הנאצי צ’אטארי בשבוע האחרון. הארגון פרסם את תמונות המפגינים וביקש לסייע בזיהויים ולשלוח לו את מספרי הטלפון והכתובת שלהם. לאחר שככל הנראה הפגנות אלו הפעילו לחץ על רשויות החוק בהונגריה לעצור את הפושע על אף גילו המבוגר.





3 תגובות אל “הונגריה: הושחתו 57 קברים בבית הקברות היהודי בקפושבאר”

  1. אברהם איצקוביץ says:

    מבקש עזרה.
    לאתר קבל של אבא שלי באינטרנט הוא קבור בעיר גינגס בהונגריה.
    תודה
    054-6916544

  2. לאתר קבר של אבא שלי באינטרנט הוא קבור בעיר גינגס בהונגריה.
    תודה
    054-6916544

  3. תתקשרו אלי בבקשה
    054-6916544

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.