האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הילולת האריז”ל הלילה החלה בעליה המונית

‍‍ג אב תשעב

החל מהערב תחל העליה לציון קדשו של האר”י הקדוש זי”ע שבבית החיים העתיק בעיה”ק צפת, לרגל יום ההילולא החל ביום ה’ לחודש מנחם אב,  שבו ימלאו 440 שנה להסתלקותו.

מתוך עיתון המבשר | ד’ אב תשע”ב

האר”י הקדוש זי”ע נתבקש לישיבה של מעלה בשנת של”ב בהיותו בשנת השלושים ושמונה לחייו, לאחר שהשלים את נפשו לאלוקיו בחיבוריו הנודעים לתהילה בתורת הנסתר, בגילוי צפונות עמקי סודות התורה לתלמידיו הגדולים ובראשם רבנו חיים ויטאל זי”ע.

ציון קדשו מהווה תל תלפיות כמקום תפילה לרבים זה מאות בשנים, כאשר המוני בית ישראל נוהרים למקום הקודש לשפוך שיח ותחינה לבורא כל עולמים להיוושע בזכותו הגדולה של מגלה צפונות התורה וסודות הקבלה.

גדולי חכמי תורת הקבלה יעלו הערב לציון הקודש לעריכת סדר תפילות ותיקונים עפ”י סודות הקבלה כפי שגילה האר”י הקדוש, כדי להשפיע ישועות לעם ה’ לרפא את עם בני רחומיו ולגאלם מכל צרה וצוקה ונזכה לראות בבנין בית הבחירה במהרה. כמדי שנה יעלה הצבור עד לציון הקדוש באמצעות הגשר המיוחד שנבנה ע”י הועדה לשמירת קברי הקדמונים ‘קדמונינו’, וזאת כדי לסייע לעולים לציון שלא לדרוך על קברים.

השנה בוצעו שיפורים רבים במבנה הגשר, אשר לכל אורכו ישנם מחיצות למהדרין כדי לשמור על קדושת המקום בשעה שרבבות בית ישראל עולים להשתטח על ציון המצוינת לשפוך שיח ותחינה לבורא עולם לגאולתן וישועתן של ישראל.

עסקני הועדה אף דאגו להציב במקום שילוט מתאים בכניסות לבית העלמין, הן במעלה ההר מצד רח’ האר”י, והן מצד הכניסה בתחתית ההר ליד מוסדות אלקבץ. יחד עם זאת נמסר על התארגנויות של גופי חסד לאספקת שתיה קרה עבור צבור העולים להשתטח על הציון הקדוש.

לסופרנו נמסר כי לקראת ההילולא נפגש חבר מועצת העיר הרב אייזיק ליפשיץ עם יו”ר המועצה הדתית מר בנימין לגזיאל והמזכ”ל מר רחמים כהן וכן עם ראש העיר מר אילן שוחט והמנכ”ל מר אורי אילן ועמד על הצורך לשפר את התשתיות לרגל הגעת ההמונים ביום ההילולא וזאת כהפקת לקחים משנים עברו. במפגשים אלו סוכם על הצבת שילוט מתאים להכוונת התנועה בדרכים המובילות לבית החיים, תגבור אמצעי התאורה על פני כל ההר במשך כל הלילה, עריכת נקיון יסודי בכל מתחם ההר, וכן הקמת מתקני מים וביתני שירותים מיוחדים לכל מסלול בנפרד במורד בית החיים בסמוך לחדר הטהרה שבתחתית ההר.

הסעות מאורגנות לצפת תצאנה מכל רחבי הארץ, החל מהיום בשעות הצהרים ומחר לאורך כל שעות היום. מחברת אגד נמסר כי כל הקווים המובילים אל העיר צפת יתוגברו כל העת בהתאם לצורך כאשר צוות פיקוח של סדרנים יפטרלו כל העת בתחנות היציאה.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.