האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

לאחר שנים רבות: שוחזר ושופץ ציונו של המרש”א הקדוש באוסטראה

‍‍ח כסלו תשעב

לאחר שנים רבות: שוחזר ושופץ ציונו של המרש”א הקדוש

חיים שקדי | מתוך האתר כיכר השבת
קבוצת מתפללים עלו בשבוע שעבר לבית-החיים בעיר אוסטראה שבאוקראינה, לחנוך את שיפוץ ושיחזור בית החיים המקומי, בו טמון המהרש”א הקדוש, וזאת לאחר שנים רבות בהם חולל בית החיים ונבנה במקום לונה פארק. במשך שנתיים עמלו הצדדים, בסיועו של הנגיד רבי אליעזר קסטנבוים ומר גרירגורי יסיקוביץ, לשיחזור המקום

ציונו הקדוש של המהרש”א, רבי שמואל אליעזר הלוי איידלס, מגדולי מפרשי התלמוד, בבית-החיים בעיר אוסטראה שבאוקראינה, שופץ ושוחזר יחד עם שאר הקברים בבית הקברות.

בשבוע שעבר, הגיעו קבוצת חסידים להתפלל בציון המשופץ, בראשות הנגיד הרב אליעזר קסטנבוים מניו-יורק, וחנכו את שחזור בית-החיים.

בית החיים באוסטראה עתיק יומין כ-700 שנה, ובשנת 1986, החליט השלטון הקומוניסטי להרוס את המקום ולבנות בשטח לונה פארק. המצבות שנהרסו הועברו למחנה צבאי סמוך לעיר, והשתמשו בהם כבסיס לטנקים וכלים כבדים.
לאחר נפילת ברית המועצות בשנת 1992, אודות לפעילותו של הרב לייבל סרוקיס יחד עם חבר העירייה היהודי מר גריגורי יסיקוביץ, הוציאה העירייה את מתרניה לונה פארק משטח בית-החיים, במקביל להעברתם של מאות המצבות לידיו של חבר העירייה.

לפני כשנתיים, נפגש מר גרירגורי יסיקוביץ עם הנגיד הרב אליעזר קסטנבוים, ותחת הליווי המקצועי של הרב קלמנוביץ מאתרא קדישא, הוחזרו המצבות לבית החיים, ללא חפירה בשטח אלא על-ידי בנייץ כיסי בטון מעל הקרקע.

על העבודה וההשגחה לבל יחפרו חלילה באדמת בית החיים הופקד הרב הלל כהן מרבני קייב, שסייע בעבודה הקשה של חיבור חלקי המצבות.

כאמור, בשבוע שעבר לרגל היארצייט של גדול מפרשי התלמוד המהרש”א הקדוש, הגיעה קבוצה גדולה של תלמידי חכמים, להתפלל במקום ולחנוך מחדש את בית החיים. ראש העיר הגיע גם הוא למקום ובירך הת האחראים לפעילות הברוכה.

שיפוץ בית העלמין באוסטראה

שיפוץ בית העלמין באוסטראה

שיפוץ בית העלמין באוסטראה

שיפוץ בית העלמין באוסטראה

ר' יואל קסטנבוים בבית העלמין באוסטראה

ר' יואל קסטנבוים בבית העלמין באוסטראה

 קסטנבוים בבית העלמין באוסטראה

הרב אליעזר קסטנבוים בבית העלמין באוסטראה

הרב הלל כהן בשיפוץ בית העלמין באוסטראה

הרב הלל כהן בשיפוץ בית העלמין באוסטראה

מודעה אודות השיפוץ בית העלמין באוסטראה

מודעה אודות השיפוץ בית העלמין באוסטראה





מונחי חיפוש נכנסים:

  • אליעזר קסטנבוים

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.