האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

פודהייצה | שוקם קבר בעל המשאת בנימין | החל תהליך שיקום הריסות בית הכנסת העתיק

‍‍כה תשרי תשעב

פודהייצה‚ שוקם קברו של מחבר הספר משאת בנימין
שוקם ונבנה מחדש קברו של רבי בנימין אהרן סלניק מפודהייצה מחבר ספר משאת בנימין.

מתוך אתר אהלי צדיקים / כ”ה תשרי ה’תשע”ב

 

הרב ישראל מאיר גבאי בשכתוב האותיות

הרב ישראל מאיר גבאי בשכתוב האותיות

בעיר פודהייצה שימש ברבנות בין השנים ש”מ (1580) – ש”פ (1620) מי שהוכר כאחד מגדולי דורו רבי בנימין אהרן סלניק מחבר הספר משאת בנימין ותלמידם של הרמ”א והמהרש”ל לאחר פטירתו נטמן בבית העלמין בעירו פודהייצה ומקום קבורתו לא היה ידוע.

לפני כשנה יצר החוקר הרב מאיר וונדר מחבר ספר אנציקלופדיה לחכמי גליציה קשר עם יו”ר האגודה הרב ישראל מאיר גבאיוסיפר לו כי בעיירה פודהייצה ידוע מיקומו המדוייק של קברו של רבי בנימין אהרן סלניק מפודהייצה מחבר ספר משאת בנימין ורבה של העיר, וכי הקבר ממוקם על גבעה כשהיסודות של הקבר קיימים ועל ידו עומד אבן שעליו נכתב ששיפצו את הקבר מחדש בשנת תרצ”א, באם אפשר שהאגודה תיקח על עצמה את הקמת המצבה מחדש ואת גידור ושיקום בית העלמין בכלל כיאה וכיאות לעיר ואם בישראל.

במהלך הקיץ החלה האגודה בשיקום הציון ובנייתו כשהדבר נעשה ללא אמצעים של ממש ובמטרה להציל ולשמר את קברו של רבה של העיר שהייתה מהחשובות שבעיירות בתקופתו.

בחודשים הקרובים מתכוננת האגודה להשלים את בניית הגדר סביב בית העלמין דבר שכרוך בעלויות גבוהות ורבות כשעדיין לא נמצא מי שיקח על עצמו את מימון הפרויקט.

במהלך העבודות במקום הפנה ראש העיר המקומי את תשומת ליבו של הרב ישראל מאיר גבאי לבית הכנסת במקום שהוא הבניין העתיק ביותר בעיר והוא נמצא במצב קשה מאוד הגג שבור והמבנה העתיק ששיני הזמן נגסו בו הולך ומתפורר, רצונה של העירייה לשחזר ולשקם את הבית כנסת אך אין להם את האמצעים הדרושים לצורך שיקומו והצלתו של הבית כנסת.
הרב ישראל מאיר גבאי יו”ר האגודה: אמנם עיסוקינו העיקרי הוא באיתור ושיקום בתי קברות קברי אחים וקברי צדיקים ברחבי העולם, נושא בתי הכנסת העתיקים קרוב מאוד לליבי ולא אחת פעלתי לגאולת בתי כנסת ושיקומם ואני פונה לציבור לבוא לעזרתינו להציל את בית הכנסת, אומר יו”ר האגודה.

חפש מלונות בסביבות הקבר





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.