האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

פעילות עניפה בקבר רחל לקראת בואם של אלפים במשך ימי חול המועד

‍‍יג תשרי תשעב

קבר רחל

קבר רחל מתוך (col.org.il)

העומס באתר הקדוש שהגיע לשיא בחג הסוכות אשתקד – הביא לסיור את הוועדה לתחבורה ציבורית לסיור • היור: “איו סכנה ביטחונית גדולה משיירות הממתינות בפקק”

מתוך האתר בחדרי חרדים

הקשיים להגיע לקבר רחל, כפי שהגיעו לשיאם בחג הסוכות דאשתקד, הביאו הבוקר את יו”ר הוועדה לתחבורה ציבורית, ח”כ ישראל אייכלר, לסיור מיוחד במקום.

בסיור נכחו גם מנכ”ל המקומות הקדושים הרב יוסף שוינגר, חברי עירית ירושלים, ראשי אגד ומפקדי משמר הגבול וקציני המשטרה.

הסיור התקיים בעקבות הכשלים שהיו בשנים קודמות, כאשר נמנע מרבבות מתפללים להגיע לקבר רחל בגלל הצפיפות שנוצרה במקום, בנימוקים ביטחוניים.

האוטובוסים נתקעו בשיירות, הולכי רגל ומכוניות פרטיות לא הורשו להיכנס, וכך נוצרה סכנה לאלפי אנשים שהיו כלואים באוטובוסים במקום חשוף לסכנות.

הנהלת אגד ביקשה מיו”ר הוועדה לתחבורה ציבורית לאפשר לצי הרכב לפרוק את האנשים בכיכר שלפני קבר רחל, מבלי להיכנס למתחם העמוס שגורם לעיכוב כל השיירה.

אגד מבקשת גם לאסוף את הנוסעים במקום ההורדה וליצור רכבת תחבורתית שתזרום ללא הפרעה הנגרמת בגלל סגירת המתחם לפתע, על ידי המשטרה בשעות העומס. רק אם נוכל להזרים צי אוטובוסים עד לככר וחזרה, נוכל להביא בקלות את כל המתפללים, במשך כל ליל י”א בחשון ובמשך כל היום כולו, טענו ראשי אגד.

גם שוינגר תמך בגישה זו והציע לפתוח את הרחוב הראשי החסום להולכי רגל בכל ימות השנה. לדבריו, מפקד החטיבה אמר שהצבא מסוגל לקיים היערכות ביטחונית מתאימה ואין בכך שום סכנה להולכי הרגל.





מונחי חיפוש נכנסים:

  • https://www zadikim net/?p=7408

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.