האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

סרטוב: לקראת השנה החדשה חנוכת הבית לבית הכנסת החדש

‍‍יט אלול תשעא

בימת הכבוד לכבוד האירוע

בימת הכבוד לכבוד האירוע

במעמד מרגש, שנערך בחצר בית הכנסת הישן בסרטוב שברוסיה, על גדות נהר הוולגה, ציינו הרבנים 150 שנים להקמת הקהילה, וחנוכת המרכז המפואר החדש (קהילות יהודיות)

ראובן כהן | כיכר השבת

“אני מברך את הקהילה היהודית בסרטוב וברוסיה כולה שנוכל להמשיך, ביתר שאת וביתר עוז, להגשמת חזון העצמות היבשות כאן לעוד שנים רבות מתוך נחת דקדושה ובשיתוף פעולה עם ‘ועידת רבני אירופה’ והארגונים היהודיים הפועלים ברחבי רוסיה ומזרח אירופה.

“אני נפעם ונרגש וזוכר היטיב את הקשיים הרבים בהם נתקלנו כשהתחלנו במלאכה וכיום, ב”ה, ישנם ברחבי רוסיה יותר מ- 100 קהילות יהודיות המתנהלות על טהרת הקודש בדרך ישראל סבא, ללא כל התערבות של תכנים זרים” – כך, בהתרגשות רבה, פתח הגאון רבי פנחס גולדשמידט, נשיא ‘ועידת רבני אירופה’, אב”ד ורב דמוסקבה את טקס חנוכת המרכז היהודי המפואר בעיר סרטוב, עיר תיירות השוכנת על גדות נהר הוולגה הנמצאת דרומית מזרחית למוסקבה. במהלך האירוע שנערך בחצר בית הכנסת הישן ציינו המשתתפים בחגיגיות רבה 150 שנה להקמת הקהילה בעיר.

בקומפלקס שנחנך בהשתתפות רבנים ואישי ציבור מאירופה, מדינות חבר העמים וישראל ובהם; רבה של רוסיה, הרב אברהם שייביץ. הרה”ר לשעבר, הגאון רבי אליהו בקשי דורון. מר יורי קנר , נשיא קונגרס יהודי רוסיה ומר ישראל דוברובסקי, סגן נשיא קונגרס יהודי קווקז, הוקם בית כנסת מפואר ומקווה טהרה.

במרכז החדש שבו יפעלו מוסדות התורה והחסד של הקהילה, ישכון גם כולל האברכים שהוקם לפני שנים ע”י ביה”ד של ‘קונגרס הקהילות היהודיות הדתיות ברוסיה’ בשיתוף הג’וינט ו’ועד ההצלה’ של ‘תנועת אגודת ישראל העולמית’.

בראש הכולל שבו כתריסר אברכים, עומד רבה של סרטוב, הרב מיכאל פרומין. במרכז החדש יפעל גם ‘כולל לאקדמאים’ למרצים ואנשי הסגל האקדמי מהאוניברסיטה המקומית הפועל בסרטוב בראשות הרב נתן שוסטר.

הגר”פ גולדשמידט שיבח את סגן הרה”ר למוסקבה, הרב שמעון לוין שעמד בראש כולל האברכים בסרטוב, על פעילותו המוצלחת להצלחת אירוע חנוכת הבית.

לסרטוב הגיע הגר”א בקשי דורון לאחר מסע חיזוק והתעוררות שערך לקראת הימים הנוראים ברחבי רוסיה, אותו פתח בביהכ”נ הגדול במוסקבה.

לאחר שיעורו של הגר”פ גולדשמידט נשא הגר”א בקשי דורון שיעור תורני, שבסיומו אמר כי הוא נרגש לראות כיצד בתוך שנים אחדות התפתחה הקהילה.

“הייתי לפני מספר שנים במוסקבה ואני זוכר שהרב גולדשמידט סייע לכמה מתפללים לקרוא מתוך הסידור במהלך התפילה. היום אני כולי נרגש לראות שהקהילה מתפתחת ומשגשגת ושבתפילה מתפללים בני תורה ובני עליה כבקיאים ורגילים ומשתתפים בשיעורי תורה, הלכה ואגדה” אמר הגר”א בקשי דורון.

מעמד החגיגה

מעמד החגיגה

מודל בית הכנסת

מודל בית הכנסת

מודל בית הכנסת

מודל בית הכנסת





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.