האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

חג השבועות בערש החסידות מז’יבוז’

‍‍ד סיון תשעא

מוסדות הבעש"ט במז'יבוז'

מוסדות הבעש"ט במז'יבוז'

למעלה מאלף חסידים ואנשי מעשה ישהו בחג השבועות – חג מתן תורתנו בערש החסידות מז’יבוז’, סמוך לציון אור שבעת הימים רבי ישראל בעל שם טוב זיע”א.

אגודת אהלי צדיקים בראשות הרב ישראל מאיר גבאי, שבנתה ומחזיקה את קרית הבעש”ט במז’יבוז’ הכוללת את מתחם הציו ומתחם הכנסת אורחים ובית הכנסת היכל הבעש”ט המשוחזר, נערכו לקליטת ההמונים, והשנה, לרגל העליה החדה במספר העולים לציון הקדוש, יחנכו גם את חדר האוכל החדש שבנתה האגודה.

במקביל כאשר בימים שלפני חג השבועות יעשו המונים את דרכם מזבוז’ה, מכל רחבי אוקראינה. הללו יכובדו באכילה ושתיה ע”י ה”הכנסת האורחים” של האגודה, המעניקה חינם גם את סעודות החג והשבת. העולים לציון יתפללו בבית מדרשו העתיק של הבעל שם טוב, עליו אמר שהוא “מכוון כנגד בית מקדש של מעלה” (שפתי צדיקים ט).

בליל ערב חג השבועות תיערך במקום הכנסת ספר תורה של הבעל שם טוב. כזכור החלו בכתיבת הספר לפני שנה במסגרת שנת המאתיים וחמישים להסתלקותו. ספר התורה נכתב לכבוד הבעש”ט, ויוכנס אחר כבוד לבית מדרשו העתיק של הבעל שם טוב.

סיום כתיבת האותיות תתקיים בהיכל הבעל שם טוב על ידי גאב”ד מאקווא ורבה של מגדל העמק הרה”ג רבי יצחק דוד גרוסמן שליט”א, והרה”צ הרב אברהם מויאל שליט”א, ולאחר מכן תצא ברחובה של עיר לעבר בית המדרש העתיק. סעודה לכבודה של תורה תיערך לאחר מעמד ההכנסת ספר תורה בחדר האוכל שבהיכל הבעש”ט.

בית הכנסת חולל על ידי הנאצים בשנות הזעם, ושוחזר במדויק על ידי אגודת אהלי צדיקים. מאגודת אהלי צדיקים נמסר כי בשנים האחרונות חלה עליה מתמדת במספר העולים לציון הקדוש של מייסד החסידות, רבנו ישראל בעל שם טוב, המבקשים לשהות על ציונו הקדוש ביום ההילולא, וכי השנה, גדל מס’ העולים עוד יותר.






השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.