האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שבת היסטורית בעיירה סערדאהילי בהשתתפות מאות מצאצאי המהר”י אסאד

‍‍כו אייר תשעא

ציון מהר"י אסאד

ציון מהר"י אסאד

בקרב מאות צאצאי גאון ישראל הגה”ק מהר”י אסאד זצוק”ל רבה של ‘דונא-סערדהאילי’, ניכרת תכונה והתרגשות רבה לקראת השבת ההסטורית בה ישבתו לראשונה מאות מצאצאיו בעיר הגדולה ‘דונא-סערדהאילי’, בשב”ק פרשת קורח כ”ג בסיון לרגל יומא דהילולא קדישא.

לשבת גדולה זו קדמו שנים של רצונות,ספקות ולבטים. האם אפשר להניע לסערדהאילי מאות יהודים שישבתו במקום, כאשר עיירה זו מרוחקת ממקומות בהם פועלים ארגוני הכנסת אורחים? אך כנראה הרצון העז גבר על כל הקשיים, ולאחר שבשנה האחרונה הצליחו כמה עשרות מהצאצאים לשבות במקום באופן פרטי, הוחלט השנה לקיים שבת הסטורית בהשתתפות מאות צאצאים מרחבי העולם.
מאחורי הארגון והלוגיסטיקה המורכבת עומד העסקן הנמרץ הרב שלמה יואל הנדלר, אשר מינקותו נושם וחי את מורשת הזהב של זקנו הגה”ק מהר”י אסאד זי”י ואת העיירה סערדהאילי.:” איך יתכן שלאיש שנשא על כתפו את כל יהדות הונגריה בדור שאחרי מרן ה’חתם סופר’ זי”ע, ועמד בפרץ נגד המתחדשים למיניהם, לא יהיו שיירות מצויות לנסוע על ציונו?” הוא אומר ל”קברי צדיקים”. “במקום שאין אנשים השתדל להייות איש, ולאחר שהוכח שנה שעברה כי הדבר שייך במציאות החלטנו להוציא את הרעיון לפועל.”
ע”פ התוכנית יצאו מהארץ בבקרו של יום חמישי כ”א סיון, ומשדה התעופה בבודפסט יצאו לפקוד את הציון הקדושים בקרעסטיר,ליסקא,איעהל, וקאליב. משם, בשעת לילה יגיעו לדונא-סעדהאילי. ובבקרו של יום שישי תיערך תפילת רבים על ציון הגה”ק מהר”י אסאד זצוק”ל.
בשבת כ”ג סיון יומא דהילולא ישבתו מאות הצאצאים מכל רחבי העולם יחדיו במלון שבעיר. התפילות,הסעודות וההתכנסויות ייערכו ברשות רבנים וראשי ישיבות מצאצאי בעל ההילולא. ביום ראשון ימשיכו לתפילה בציון ה’חתם סופר’ בפרשבורג ובציוני הצדיקים בוינה, משם יצאו לניקלשבורג ולבודפסט, ובשעות הלילה ישובו ארצה.
נמסר כי עד עתה ישנה התענינות רבה מקרב מאות הצאצאים מכל רחבי העולם אודות הנסיעה המתוכננת. לפרטים והרשמה בטלפון : 0527676851 036163180





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.