האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

בית העלמין בשריגרד

‍‍כה כסלו תשע

למרות הכל: מתעצמים פעולות ההצלה של בית העלמין בעיר שריגרד

חילול בית העלמין

כזכור , סמוך ונראה לבית הקברות בעיר שריגרד ישנו מנזר, שאנשיו החליטו לבנות בסמוך אליו 16 בתי תיפלה קטנים, ואשר מסלולה עובר דרך בשטחה של בית הקברות היהודי העתיק.
ופתאום כרעם ביום בהיר, גילו יהודי משארית הפליטה בעיר שישנם יסודות לבתי התיפלה אשר הולכים ונבנים על שטחה של בית העלמין לאחר שהרסו קברים עתיקי יומין יהודי שריגרד בצר להם פנו מיד לארגון אהלי צדיקים, בראשות הר”ר ישראל מאיר גבאי, שהבין שלא העת לחשות מיד יצא לכיוון שריגרד, ונפגש עם ראש העיר וזאת כעזרה ראשונה בכדי לעצור את הבניה, והאחרון אף התחייב לבנות גדר סביב בית העלמין אשר נמצא במצב מאוד מוזנח, אולם למרות כל ההשתדלויות והמאמצים, לא היה נראה כי ניתן לעצור את בנית בתי התיפלה.

צעד ראשון

אייר תשס”ט : כחלק מהצעדים למען הצלת בית העלמין , יצאה לאוקראינה משלחת של ‘ועד הרבנים למקומות הקדושים’, המפקחת על פעילות אגודת אהלי צדיקים ברחבי העולם. יחד עם הרה”ח ר’ ישראל מאיר גבאי, יו”ר אגודה, וזאת בכדי להפגש עם האנשים הרלוונטים  ולידרוש מאתם ברופן חד משמעי את עצירת הבניה על שטחה של בית העלמין והפסקת חילול בית הקברות במורה מיידית.
לראשונה אצו לכיוונה של בית העיריה המקומית בכדי להיפגש עם ראש העיר לאחר זמן רב של המתנה נראה היה שראש העיר אינו מעוניין להיפגש עמם כלל והינו מתחמק מכל רעיון  או פגישה, אולם, לאחר דין ודברים ממושך, הופיע ראש העיר , ונפגש עם הרבנים.
בסיכומה של הפגישה, סוכם כי ראש העיר יעצור את העבודות מיידי עד להסדרת מעמד בית הקברות, בתנאי שכל שטח בית העלמין יגודר ויטופח כראוי לבית קברות “אשר  לדבריו נראה כאילו אינו מענין איש”, כמובן שאגודת אהלי צדיקים ללא שום היסוס נהנו בחיוב לעשות את כל הנדרש ולבנות גדר סביב בית הקברות ולנקותו.

יישום ההסכמים

כאשר נסע יו”ר ארגון אהלי צדיקים הרב גבאי לשריגרד בכדי לקדם וליישם את ההסכמים, התכחש ראש העיר להבנות שסוכמו בפגישת הרבנים, וטען בפניו שהוא  מעולם לא התחייב לסייע  הן בהגדרת השטח כבית קברות והן בעצירת הבניה.

באגודת אהלי צדיקים פתחו שוב במאבק למען בית העלמין, וכחלק מהמאבק למרות שאין את המשאבים הדרושים אף החלו בשיקום בית הקברות ועידוד העליה לתפילה ע”י התיירים הפוקדים את אוקראינה,

יו”ר אגודת אהלי צדיקים הרב ישראל מאיר גבאי מדגיש ואומר:

למרות שמתקיימות עבודות אינטנסביות לשיקום בית הקברות והנם בעיצומן, ועל אף התקציב שהפנו למטרה זו, עדיין נשקפת סכנה ממשית לבית העלמין, ועדיין זקוקים לתקציב נוסף למימון המאבק משפטי, וגידור בית העלמין


יהודי יקר!

באפשרותך להציל את בית העלמין הנתון כרגע בסכנת חילול

עזור נא להקים גדר ולהצלת בית הקברות,

אנא, התקשרו עוד היום בטל: 02-5829010





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.