האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

חשיפה • פוגרום באוהל: שלושה שבועות לפני ההילולא

‍‍ה טבת תשעא

אוהל הבעל התניא באהדיטש

חשיפה • שלושה שבועות להילולא: פוגרום באוהל הבעל התניא

 

 

 

 

 

 

 

הלם וזעזוע: מתפללים שהגיעו לקברו של בעל התניא בעיירה האדיטש שבאוקריינה, נדהמו למצוא ספרי קודש זרוקים בביזיון על הרצפה, חלון מנופץ לרסיסים, ממצאים ראשונים מגלים על כך שניסו לגנוב כסף מקופות הצדקה במקום, סימני פריצה להיכל ארון הקודש, למרות הכל עדיין לא ברור המניעים לפריצה.

הלם וזעזוע: כאשר החלו בהכנות לקראת ההילולה המסורתית של בעל התניא בעיירה האדיטש שבאוקראינה, שתתקיים בעוד כשלושה שבועות.

מתפללים שהגיעו לפני צהריים (יום א’), גילו את מעשה ונדהמו לגלות את הפריצה במקום כאשר הללו זרעו הרס וחרבן, מייד יצרו קשר עם הרב המקומי של קהילת חב”ד הרב דויטש שליט”א. הרב דויטש שהגיע מייד למקום עתר מיד לקצין המשטרה המקומי, ובזמן קצר כבר נכחו במקום קבוצה מתוגברת של שוטרים, בהוראת הקצין האוהל נסגר, ומייד החלו אנשי המעבדה לזיהוי פלילי בעבודתם והחלו לקחת דוגמיות, וטביעת אצבעות.


בשיחה לאתר “קברי צדיקים” מספר רב חב”ד המקומי הרב דויטש שליט”א ואחראי לתפעול ה’הכנסת אורחים’ בסמוך לאוהל, את כל מה שהתרחש במקום ומוסיף ואומר  ביצעו פה פוגרום, וזרעו הרס בכל מה שרק היה ניתן, הם השליחו את זממם. הם גם  ניסו להרוס את קופות הצדקה אבל לא הצליחו לשבור את הקופה. עוד מוסיף הרב דויטש היו כאן הרבה גניבות, אבל אנחנו נעשה כל מה שצריך בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה המקומית בכדי לשמור על המקום הקדוש הזה.



ממצאים ראשונים, מראים על כך שהאלמונים ניסו לגנוב כסף מקופות הצדקה. כמו”כ ישנם סימני פריצה לארון הקודש, דבר שמערפל את סיבת ההרס, וכלל לא ברור מה הם מניעי הפורצים.

בתוך כך, ההכנות בעיצומם ונמשכות במלא המרץ לקראת ההילולא הגדולה, כאשר יעלו אלפים לפקוד את הציון הק’. ונכון לשעה זו, המשטרה האוקראינית פועלת לעלות על עקבות החשודים על מנת להסגירם ולמצות עימם את הדין.

יש לציין שלפני כחצי שנה, בוצע הרס דומה בבניין הקהילה היהודית במקום, מה שמקשר את שני הסיפורים, ולמעשה עולה חשד שמדובר באותם תוקפים.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.