האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הסתיימו עבודות הגידור בבית הקברות בקורסטישב שבאוקריינה

‍‍יז תשרי תשעא

בית העלמין בקוריסטשב (מתוך האתר אהלי צדיקים)

הסתיימו עבודות גידור ושימור בית הקברות בקורסטישב שבאוקריינה

הידיעה מתפרסמת באתר אהלי צדיקים

לפני שלש שנים‚ עת הגיעו פעילי האגודה לבית הקברות אשר בקורסטישב‚ וראו את המצב העלוב והמזעזע בו שרוי בית הקברות‚ הצורה בה מופרת מנוחתם האחרונה של אחינו. ישר הפשילו את שרווליהם‚ ניקו‚ תיקנו ושיפצו עד לאל ידיהם. האגודה אף הקימה מצבה על ציון הרה”ק רבי משה מקורסטישב זיע”א.

יו”ר האגודה הרב ישראל מאיר גבאי:
זה כבר תקופת מה שמצבו של בית הקברות בכי רע, ובשנים האחרונות הוא רק הלך והדרדר כאשר שכנים למיניהם השתלטו על קרקעות מתוך שטח בית הקברות, חרשו את האדמה תוך ביזיון ובנו את בתיהם על גבי עצמותיהם של סבינו וסבתותינו קדושי עליון .

לאחרונה סיימנו לגדר את בית הקברות בקורסטישב, דבר אשר בוודאי ישמור מפני חילול הקבורים שנשארו ומפני גזלת הקרקע שנותרה.

הרב ישראל מאיר גבאי ממשיך ואומר:
אנו במלחמה תמידית, מלחמה נגד שכנים חמדנים – מלחמה נגד אנטישמיים המחבלים בקברי אבותינו, מלחמה נגד יזמי נדל”ן הלוטשים עיניהם על שטחי בתי הקברות – מלחמה נגד ראשי עיר אשר מוצאים את הדרך הנוחה לסלול כבישים או פארקים על גבי קברי אחים.

תפקידנו, לדבר להסביר ואף לצעוק בשעת הצורך, להיות אותו קול בדממה של אחינו אשר קולם לא ישמע, מצבה המציינת כי זהו בית קברות יהודי הינה השאגה לה אנו דרושים, גידור שטח בית הקברות הינו ההסבר כי זהו שטח פרטי אשר נקנה על ידי אבותינו בדמים תרתי משמע.

מעבר לזה אנו תפילה בשביל כל אחינו בני ישראל באשר הם שוכבים, מבקשים אנו מהקדוש ברוך הוא כי ישמור על בניו אשר נרדפו בלי סוף בימי חייהם, שמור נא עליהם שלפחות לא יופרעו במנוחתם האחרונה עד בוא ינון.

ציון הרה"ק רבי משה מקורסטישב
ציון הרה”ק רבי משה מקורסטישב
אהלי צדיקים
ציון הרה"ק רבי משה מקורסטישב
ציון הרה”ק רבי משה מקורסטישב
אהלי צדיקים
גידור בית החיים בקורסטישב
גידור בית החיים בקורסטישב
אהלי צדיקים




השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.