האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

“ימים נוראים” עוברים על הקהילה היהודית במולדובה

‍‍ז תשרי תשעא

“ימים נוראים” במולדובה: צלבי קרס וכתובות נאצה רוססו בבית-הכנסת
מתפללי בית הכנסת הגדול בעיר קישינב בירת מולדובה נחרדו לגלות אמש (יום ג’) צלבי קרס וכתובות נאצה רוססו על קירות הכניסה לבית הכנסת

כתובות הנאצה, שרוססו ככל הנראה על-ידי ניאו נאצים, התקבלו בתדהמה והלם על-ידי יהודי קישינב.

בקהילה היהודית מבטיחים כי בעקבות ריסוס צלבי הקרס יתוגברו אמצעי השמירה והאבטחה על המקום והמתפללים עוד לפני יום הכיפורים.

הרב הראשי למולדובה, הרב זלמן אבלסקי, אומר בתגובה כי מדובר בהלם מוחלט לקהילה היהודית בקישינב. ומתייחס למולדובה ומצהיר בכך מולדובה איננה מדינה אנטישמית בכלל, ונפעל יחד עם הקהילה היהודית ויתר הארגונים היהודיים ברחבי מולדובה, בכדי למגר ולהוקיע את מעשי הזוועה שמחוללים ארגונים ניאו נאצים, ועוד אומר הרב “מאז שאני פועל כאן בשליחות במולדובה לא קרה מעשה משפיל כזה” על קיר בית הכנסת.

הקהילה היהודית במולדובה עוקבת בדריכות אחר חקירת האירוע, ובכך הם מקווים שהמשטרה תשים את היד על האחראיים למעשה.

יש לציין שהמקרה עורר הדים רבים בתקשורת במולדובה והפך לשיחת היום אצל העיתונאים, כמו כן במסדרונות הפרלמנט הורחב רבות בנושא כמו גם אנשי ציבור רבים הביעו זעזוע מגילוי האנטישמיות.

יש לציין: שאין זו פעם ראשונה בה האנטישמיות מרימה ראש במולדובה –  כזכור בימי החנוכה בשנה שעברה הפגינו עשרות מפגינים בניצוחו של כומר מקומי, במעלומות ומוטות ברזל בכדי להרוס את החנוכיה שהציבה בית חבד בקישינב לרגל החג. המשתתפים בהפגנה נשאו שלטים, קראו קריאות אנטישמיות והבהירו כי לא יתנו ליהודים “לשלוט במולדובה”. לאחר שהוציאו את החנוכיה ממקומה, הציבו במקומה צלב.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.