האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

יום התכנסות על ציונו של הפלא יועץ

‍‍כה אלול תשע

סיליסיטירה בולגריה: ביום כ’ אלול חודש לפני ההילולא של מרן בעל הפלא יועץ עלו כ-אלפיים איש בראשות הרב פינטו להשתטח על ציונו בעיירה סיליסיטרה שבבולגריה לא הרחק מגבול רומניה.

בקרב חסידי הרב פינטו כבר מציינים מזה כמה שנים את יום העליה לציונו של הרב אליעזר יצחק פאפו ה”ה מרן בעל הפלא יועץ זי”ע ביום כ’ אלול, וזאת למרות שיום ההילולא חל ביום כ’ תשרי בימי חול המועד סוכות, ומאחר ולא מבקרים בבית העלמין בימים אלה לכן הקדימו את יום העליה ליום כ’ אלול.

הרב יצאה את הארץ כאשר לצידו מצטרפת שיירה של חמישה מטוסים שהוחכרו לצורך הטסת ההמונים, המטוסים עשו את דרכם לאחר עיכובים בלתי צפויים מנמל התעופה נתב”ג לכיון שדה התעופה בוורנה שבבולגריה כ-מאתיים ק”מ מהעיירה סיליסיטרה מקום ציונו הק’. בסיום ההילולה עשתה ברכבת האווירית את דרכה חזרה הישר לנתב”ג.

יש לציין שהרב בעל הפלא יועץ הבטיח שמי שיעלה על קברו בטהרה אחר מקווה הוא ערבשיענה מן השמיים וימולאו לו משאלות לבו אשר שפך על ציונו

וכך הוא כותב “בהקדמתו לספרו ‘פלא יועץ’: “כל מי שיבוא על קברי בטהרה לאחר טבילה במקווה ויתפלל בלב נשבר, אני ערב לו שתתקבל תפילתו.

נטמן בבית העלמין היהודי. לאחר שהרוסים כבשו את העיר, החלו להרוס ולחרוש את שטח בית העלמין, לשם הקמת כנסיה נוצרית. וכאשר הגיעו למצבתו של מרן בעל הפלא יועץ, לא צלחו להרסה. ולפתע ראו שהמצבה החלה לשקוע עמוק באדמה. אלה נבהלו וברחו לנפשם. ובך שמו קץ לעבודות במקום.

מארגני הנסיעה

יוסף פינטו 0505381487 נתן מתיהו 0522944142





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.