האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הוצת בית הכנסת של רש”י בוורמס

‍‍ד סיון תשע

וורמס גרמניה: אלמונים השליכו בקבוק תבערה לעבר בית הכנסת העתיק של רש”י בוורמס, המוכרת גם בשם ורמייזה, – ונחרב במהלך השואה – ונבנה מחדש לאחר המלחמה הלילה – הוא הוצת על-ידי כנופיה אנטישמית. אולם כעבור זמן מה השתלטו הכבאים על הדליקה ובכך נמנע נזק כבד למקום.

משטרת גרמניה פתחה בחקירת האירוע זאת לאחר שאלמונים הציתו הלילה את בית כנסת העתיק בוורמס שבחבל הריין ולאחר מכן השליחו ע”פ החשד בקבוק תבערה. כך הודיעה היום (שני) התביעה.

שכנים שככל הנראה התעוררו לשמע קול נפץ אדיר התקשרו מייד למכבי אש ואלה שהוזעקו למקום הגיעו למקום תוך זמן קצר ואכן הצליחו להשתלט במהירות על האש. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק רב למבנה.

יחידת המשטרה שהגיעה למקום הזירה מצאה בסמוך מכתבי נאצה בשפה גרמנית משובשת ובו מודיעים שכל זמן שלא נניח לפלסטינים במנוחה, לא ניתן לכם גם מנוחה, דבר שמעיד על שההצתה הינה בגדר פוליטית ואינה גזעית, למרות הכל התובע האזורי הודיע במסיבת עיתונאים שהוקמה יחידה של 30 חוקרים שהוקמה במיוחד לאחר האירוע ועדיין מוקדם מדי לומר כל תיאור פויליטי של המציתים ואינה נשללת שום אפשרות שההצתה הינה על רקע גזעית או אנטישמית, כאמור החקירה הוטלה על היחידה, כאשר ניתנה ההוראה להעמיד לדין את האחראיים למעשה במהירות האפשרית.

ככל העולה מחקירה ראשונית נראה שאותה כנופייה עשתה את דרכה פנימה ובו השאירו  חומר דליק בכמה פינות של הבניין ולאחר מכן  השליכו בקבוק תבערה אל תוך בית הכנסת וכתוצאה מכך החל לעלות בלהבות. כאמור כבאים שהגיעו במהירות למקום, הצליחו להשתלט על האש.

בית הכנסת בוורמס נחשב כבית מדרשו של רש”י, והינו אחד העתיקיים ביותר באירופה, בתקופת מלחמת העולם השניה נהרס על ידי הנאצים בשנת 1938 בליל הבדולח, ולאחר מכן הוחרב כליל. ונבנה מחדש לאחר המלחמה.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.