האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

בית הכנסת העתיק בסין הושב לבעלות הקהילה היהודית

‍‍כט אייר תשע

בית הכנסת אוהל רחל בעיר שאנחיי שבסין הושב לבעלות הקהילה היהודית בשאנחיי

מאת כתבנו יובל כוכבי יום ראשון 09/05/2010 10:00

העיר שאנחיי בצפון סין לבשה ארשת של שבת חגיגית במיוחד כאשר בנין בית הכנסת אוהל רחל הושב רשמית לקהילה היהודית במקום וזאת לאחר שבעשרות שנים האחרונות לא התירו הרשויות להתפלל במקום.

יש לציין שהבית הכנסת, הוקם בשנת 1920 ע”י משפחת יעקב ששון, והינו גדול ממדים ומרשים ביותר, וממוקם במרכז העיר, אשר היתה בעבר הלא כל כך רחוק, שכונה יהודית שבעשרות השנים האחרונות לא התאפשר שום כניסה יהודית במקום . כאמור בית הכנסת ‘אוהל רחל’ הפך עם עלייתו של השלטון הקומוניסטי בסין לארכיון של כל התכניים היהודיים, וזאת בשל הנוכחות הדלילה של היהודים במקום.

בשנת 1989 כאשר החלו היהודים להתיישב במקום הגישה מרכז הקהילה היהודית בסין בקשה רשמית בסיוע ע”י “הילארי קלינטון” שיאפשרו להם לתפעל את המקום ולהשתמש בו לצרכי התפילות. בשנתיים אחרונות הותר להם להתפלל בחגים ברוב עם בהשתתפות ציבור ענק של יהודים מקומיים ואורחים רמי דרג מהארץ והתפוצות. כמו כן נערך במקום בשנה האחרונה טקס הדלקת נרות חנוכה ע”י הרב ר’ שלום גרינברג שליט”א רב קהילת חב”ד בשנחיי, בנוחכות אנשי ציבור מהצמרת העירייה והממשל.

כאמור בשבת זו לאור פתיחת ה “אקס פו” הותר והושב בית הכנסת אוהל רחל לידי הקהילה המקומית בטקס מאוד מרשים כאשר נחכו במקום רבנים חשובים ואורחים נכבדים כמו כן הגיע במיוחד הרב אבג’ין רב ואב”ד הונג קונג, דיפלומטים, פקידים סינים וראשי קהילות היהודיות באסיה, לאחר התפילות סעדו במקום את סעודות השבת כ-250 איש, במהלך הסעודות נעם הרב ר’ שלום דב גרינברג רב הקהילה היהודית בשאנחיי.

יש לציין שהרב גרינברג משכמו ומעלה עוסק ללא ליאות, לרווחת הציבור היהודי המתגורר במקום שכהיום הוא מונה כ 250 נפש ומתפעל מטבח כשר למהדרין מן המהדרין ודועג עבר כל פרט גשמי ורוחני של היהודים במקום, כמו כן משמש בנין בית הכנסת לרווחת היהודים שבאים לצורת עסקיהם ומוצאים את נפשם במקום החביב והנחמד הזה.





3 תגובות אל “בית הכנסת העתיק בסין הושב לבעלות הקהילה היהודית”

  1. sagy kochavi says:

    it was a vary nice shabat togeter wit the rabanim
    sagy

  2. גרינברג מטילדה says:

    שלום מבקשים לדעת כתובת מדוייקת של בית הכנסת תודה

  3. גרינברג מטילדה says:

    שלום מבקשים לדעת כתובת של בית הכנסת בשנחאי. תודה

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.