האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

 המתווה אוקראיני לראש השנה – סגר כללי על אזור הציון באומן

‍‍כו אב תשף

ממשלת אוקראינה מקדמת בימים אלו רעיון להטיל סגר כללי על כל אזור הציון של הרה”ק רבי נחמן מברסלב זיע”א בעיר אומן במהלך ימי ראש השנה אז עולים אלפי החסידים • טרם גובש מצווה סופי אך הרשויות אישרו עקרונית את הגעת ההמון והחלו בהכנות לקראת הגעת האלפים


חיים לייפר | צדיקים.נט | כ״ז אב תש״פ


כחודש לפני ראש השנה, והרשויות באוקראינה טרם גיבשו מתווה סופי שיאפשר את כניסת המוני חסידי ברסלב מרחבי העולם לציון רבם הרהק רבי נחמן מברסלב זיעא הטמון בעיר אומן שבמדינה, במשך שבועות ארוכים התקיימו דיונים רבים ואתמול )רביעי( נראה כי הדברים מתקדמים לקראת אישור סופי.

על פי ההחלטה של הממשל האוקראיני, מסתמן כי כל הרחוב היהודי בכיכר פושקינא שבעיר אומן שבאוקראינה יהיה נתון תחת סגר כללי במהלך ימי ראש השנה, המטרה היא למנוע את חיכוך החסידים עם האוכלוסייה המקומית מחשש להתפשטות נגיף הקורונה.

שר בקבינט השרים של אוקראינה אולג נמצינוב שהורה על התכנית אמר כי החסידים שיגיעו למדינה, יקבלו מידע על הסגר שיוטל על איזור הציון באומן, תוך כדי אזהרות חמורות למקרה של הפרת הסגר, בקבינט אף צידדו להטיל על מפרי הסגר איסור כניסה לגבולות אוקראינה למשך מספר שנים.

במשרד הפנים האוקראיני כבר החלו בהכנות לקראת העלייה הגדולה של חסידי ברסלב לאומן בראש השנה, על פי התכנית הם צפויים להטיל חיזוק משמעותי של אבטחת אזור הציון של הרהק רבי נחמן מברסלב זיעא בראש השנה.

על פי המידע יתווספו השנה עוד כאלף שוטרים יותר מכל שנה אחרת אשר יאבטחו את המקום וישמרו היטב על כך שהציבור לא מפר את הנחיות וההגבלות הקורונה.

המתווה שנידון בימים אלו ברשויות אוקראינה קיבל את אישורם העקרוני, והם אלו שהציעו את רעיון הסגר הכללי שיחולק לקפסולותוכלל הוראות משרד הבריאות יישמרו שם,

בנוסף לבית חולים מיוחד שיוקם שם למקרה של גילוי חולי קורונה. כמו כן, ברשויות אוקראינה טרם החליטו על מספר האנשים שיורשו להיכנס לאומן אך לדברי גורמים בכירים במקום, המונים יוכלו להיכנס אם כי באופן רשמי הכמות תהיה קטנה יותר מכל שנה ושנה אז נוהרים אלפים רבים לאומן שבאוקראינה.

במשרד הפנים האוקראיני אף שבו והדגישו כי בכל מצב לא תותר כניסה לגבולות לאלו שלא יעשו ביטוח רפואי עבור הקורונה, דבר שגם ביציאה מהארץ צריך להציגו, לדברי גורמים בחסידות ברסלב כלל החסידים נקראים לעשות זאת בכדי שיוכלו להגיע לציון הרהק ר׳ נחמן באומן

(אומן תשע”א (צילום בחדרי חדרים





מונחי חיפוש נכנסים:

  • סגר אוקראינה

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.