האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

התנהגות בלתי הולמת בנוגע לטיסות ראש השנה תשפ״א

‍‍כה שבט תשף

גניבת אנ”ש ע”י חברת ישראייר | מכתב שנשלח למראות של חסדי ברסלב

 חיים פישר – תחבורה ותעופה | צדיקים.נט |כ״ו שבט תש״פ


כידוע החברות תעופה מנצלות כבר שנים רבות את החיוב על אנ”ש חסידי ברסלב ליסוע לרביה”ק לאומן לר”ה ומעלים את המחירים באופן לא פרופורציונלי, ויתכן שאף לא חוקי, כידוע שדנו בזה כבר בגופים המפקחים על חברות פה בארץ ישראל.

 

כעת, בחוצפה נוראה, חברת ישראייר מתקשרת לעשרות ואולי מאות מאנ”ש שהצליחו לקנות בזמן, עוד באלול הקודם, כרטיסים לר”ה תשפ”א במחיר נורמלי של 279$ לכרטיס, ומודיעים שביטלו את הטיסה הלוך. ונותנים כביכול 3 אפשרויות: 1. לטוס הלוך ביום שני-5 ימים לפני ר”ה “בתוספת של 480$”… 2. לטוס בליל שבת קודש, עפ”ל (מה שמעיד כאלף עדים על כך שהדבר מכוון שחסידי ברסלב לא יוכלו לטוס). 3. לקבל את הכסף בחזרה….

 

וכאשר מבקשים להשאיר רק את הטיסה חזור, ולקבל חצי הכסף בחזרה, הם לא מסכימים בטענה ש’אנחנו לא משווקים רק חזור’. ומלחיצים ש’חייבים’ לתת להם תשובה עד יום ראשון, ואומרים ש’הדבר כתוב בתקנון שהסכמתם עליו בקנייה’.

 

ולכאורה הדבר לא חוקי, הן מצד שמהניסיון חברות אלו אחר כך מוציאים את הטיסה המבוטלת מחדש (כמובן במחיר מופרז), הן מצד שהם כן משווקים טיסות חזור, וק”ו למי שכבר קנה שא”א להוריד אותו מטיסה שלא התבטלה רק כי התבטל החזור. ולכאורה גם ה’חתימה על התקנון’ לא תועיל להם בבית משפט.

 

ולכן לכאורה (וראוי קודם לברר הדבר עם רב ועו”ד) אין לוותר להם, כי מי שהסכים לאחד ההסדרים יכולים תמיד לומר ששינו בהסכמה,  ובוודאי אין מה להפסיד בזה כי כבר קיבלו התשלום… (ואין עכשיו טיסות זולות אחרות) ואם יבטלו בעל כורחינו נתארגן לברר אם אפשר לתבוע בתביעה ייצוגית גם פיצויים על זה, או שיכול כל אחד לתבעם ב’תביעות קטנות’, שבכ-90% מהתביעות זוכה ‘הלקוח הקטן’ נגד חברות ומקבל גם ‘הוצאות משפט’, בפרט שהשחיתות  בעניין הטיסות לאומן לר”ה כבר מוכרת להם.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.