האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הילולת הרש״ש בהר הזיתים

‍‍ט שבט תשף

מועצת בתי העלמין פועלת ללא הפסקה ומשלימה הערכות לקראת ההילולה


משה מושקוביץ | צדיקים.נט | ט׳ שבת תש״פ


הישורת האחרונה לקראת עליית אלפי יהודים ביום רביעי י’ בשבט התש”פ לשפוך שיח ולבקש רחמים בהילולת הרש”ש הקדוש בהר הזיתים.

לאורך יום ההילולא יתופעל מערך הסעות חינם שיצאו כל שעה עגולה מתחנת האבן ברחוב שמואל הנביא 79 בירושלים. החל מ-8:00 ועד 13:00 והחל מהשעה 13:00 עד 17:00 כל חצי שעה עגולה. האוטובוס האחרון מהציון הקדוש יצא בשעה 18:00

לווח המתפללים יעמוד גשר שיוקם במקום ויוביל בבטחה את המתפללים לכיוון האוהל תפילה הסגור שבו יוכלו להתפלל.

מעמד התפילה המרכזית יתקיים בשעה 16:00 בהשתתפות רבנים ומקובלים שיעתירו לפני שוכן מרומים שבזכות הרש”ש הקדוש יחוס וירחם על שארית ישראל ויחיש את גאולתם.

ההכנות להילולא נעשו בשיתוף כל הגורמים החל בישיבת הרשש, משרד הדתות, הנהלת מועצת בתי העלמין בירושלים שבראשות המנכ”ל הרב צוריאל קריספל, ומשטרת ישראל.

מנכ”ל מועצת בתי העלמין בירושלים הרב צוריאל קריספל  אמר כי במועצת בתי העלמין נערכים להגעתם של אלפי אנשים להתפלל ולפקוד את קברו של הרש”ש הקדוש ביום ההילולא. הרב קריספל ציין כי משנה לשנה גובר זרם העולים להר הזיתים, זאת אודות לשיפור הדרמטי שחל במצב הביטחוני בהר הזיתים.

בעבר יהודים שעלו להר הזיתים נתקלו בוואנדליזם בשבירת מצבות וביידוי אבנים. כיום התופעות הללו נעלמו לחלוטין.

השינוי התחולל בעקבות השקעה מסיבית בתשתיות של גידור ותאורה במקביל לתגבור מסיבי של האבטחה המשטרתית בהר הזיתים.

בד בבד עם שיפור התשתיות והאבטחה בהר הזיתים, החל לפעול קו 84 מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת להר הזיתים. פעילות הקו א- ה, בין השעות 08:30 עד 19:45 הגדילה מאוד את מספר העולים להר הזיתים לאורך כל ימות השנה הבאים לפקוד את קברי יקיריהם וקברות הצדיקים הטמונים בהר הזיתים.

הגברת הנוכחות היהודית בהר הזיתים תורמת לביטחון ולמניעת וואנדליזם בהר הזיתים. לאור הצלחת הקו, פנו במועצת בתי העלמין לחברת ‘אגד’ בבקשה להרחיב את פעילות הקו לשכונות החרדיות.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.