האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

ברסלב, אוקראינה: תכונה רבה לקראת הילולת רבי נתן מברסלב  עשרה בטבת

‍‍ט טבת תשף

ברסלב, אוקראינה: תכונה רבה לקראת עליית המונים על ציון רבי נתן מברסלב זי”ע ביום ההילולא עשרה בטבת


חיים לייפר | צדיקים.נט | ח׳ טבת תש״פ

 


כמדי שנה נערכים באגודתאהלי צדיקים  גדר אבותלקליטת אלפי המתפללים המגיעים לעיר הקודש ברסלב, להשתטח על ציון קדשו של הרהק רבי נתן מברסלב זיע, גדול תלמידיו של הרהק רבי נחמן מברסלב זיע, המכונה בפי החסידיםמוהרנת‘, לרגל יומא דהילולא רבה שחל בצום עשרה בטבת. 

בקרב חסידי ברסלב נחשב מוהרנת למפיץ תורתו המרכזי וממשיך דרכו של הרהק מוהרן מברסלב זיע לאחר הסתלקותו. חסידות ברסלב זכתה לפרסומה הגדול הודות לפועלו המבורך של מוהרנת, כאשר רבי נתן היה כותב את כל השיחות והתורות ששמע מפי רבו הקדוש ובזכותו יש בידינו כיום את כל ספרי רבי נחמן מברסלב. פעם אף הפליג רבי נחמן בשבח תלמידו הגדול ואמר לחסידי ברסלב: “אתם צריכים להודות לרבי נתן, כי בזכותו נשארו ממני כלכך הרבה ספרים“.

הרהצ רבי נחמן מטולטשין זצל תלמידו של רבי נתן וממשיך דרכו, הסביר פעם מה היה ההבדל בין רבי נתן לשאר תלמידי הרהק מוהרן מברסלב זיע. הוא סיפר כי רוב התלמידים היו הולכים לישון לאחר שהיו שומעים תורה מרבם הצדיק, אך לעומתם רבי נתן היה יוצא לשדה מחוץ לעיר וצועק אל ד יתברך בכיסופים גדולים ובהתעוררות עצומה: “רבונו של עולם, בברסלב בוערת אש, הבער את האש בליבי“, כי הבין שכל דיבור של רבי נחמן הוא אש של קדושה המעוררת את הלב אל השם יתברך, והבין שאי אפשר לקבל את האש הזאת, כי אם על ידי תפילה והתבודדות אל השם יתברך.

לאחר הסתלקותו של רבי נחמן מברסלב, עבר מוהרנת להתגורר בעיר ברסלב, שם התקבצו רבים מהתלמידים סביב הנהגתו והדרכתו על פי דרכו ועצותיו של רבו הקדוש.הוא הנהיג את החסידים במסירות נפש גדולה לאחר שהתייתמו מהצדיק ולא סר ימין ושמאל מהדרך אותה גילה והנהיג רבו הקרבי נחמן בחייו. ואכן עוד קודם לכן העיד עליו רבינו ואמר: “אף אחד לא יודע ממני, רק רבי נתן, ורבי נפתלי מנעמירוב קצת“.

מתוך מסירותו להגדיל את שם רבו הקרבי נחמן, רצה מאד לבנות בית כנסת על שם רבי נחמן שבו ילמדו ויתפללו לפי דרכה של חסידות ברסלב. ואכן מסר נפשו, כיתת רגליו כדי להוסיף מטבע למטבע ודאג לבעלי מלאכה כדי לבנות את הקלויזבעיר אומן, ובכל זה עסק לבדו בלי שום עזרה. עד היום נמצא זה הקלויזבאומן על ההר שמול הציון הקדוש, אחרי ששופץ פעמיים ומשמש כיום כמפעל.

בפי חסידי ברסלב מקובל כי מוהרנת ביקש להיטמן בכניסה לבית העלמין ואמר: “כל נפטר שיעבירו דרך הקבר שלי אעשה לו טובה“. קודם פטירתו הורה רבי נתן לתלמידים שלא יבואו אל קברו, מפני שהוא תמיד יהיה אצל ציון הקודש של רבי נחמן מברסלב באומן, אך למרות זאת נוהגים כולם לפקוד גם את ציונו הקדוש ולהרבות בתפילה ותחנונים במקום, בפרט ביום ההילולא עשרה בטבת.

הרב ישראל מאיר גבאי, יור אגודתאהלי צדיקים  גדר אבות, שזכה לבנות את האוהל מעל קברו של מוהרנת בעיר ברסלב לרווחת אלפי הבאים להאי אתרא קדישא, ומפעיל את המקום משך כל ימות השנה תוך ליווי הדוק של שמירה וניקיון יומיומי, מוסר כי בעזה בליל היאצ אור לעשרה בטבת, תתקיים במבנה התחתוןהכנסת אורחיםשל כיבוד קל ושתיה חמה וקרה, יחד עם סעודות הילולא המגיעות מאומן על ידי הרב מזרחי. על פי ההערכות של השנים האחרונות, צפויים להגיע למעלה מ2000 יהודים לעיר ברסלב לשפוך שיח בציון הקודש של מוהרנת זצוקל.  

פרסום זעליג׳ס פלייס – מסעדה יהודית כשרה למהדרין

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.