האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

טעפליק, אוקראינה: הוקמו אוהלים על קברי צדיקים ואנשי מעשה מפורסמים

‍‍יא כסלו תשף

בבית החיים טמונים הרהק רבי שמואל אברהם אבא מסלאוויטא זיע, והחסידים הדגולים לבית ברסלב, רבי אהרן קיבליטשר ורבי יצחק לייב זצל


חיים לייפר | צדיקים.נט | י״ב כסלו תש״פ


בית החיים העתיק בעיירה טעפליק השוכנת במחוז ויניציה באוקראינה, זכה לביקורו של יו”ר אגודת ‘אהלי צדיקים’ הרב ישראל מאיר גבאי, שחידש בימים האחרונים את קברו של הרה”ק רבי שמואל אברהם אבא מסלאוויטא זי”ע ואף בנה מעליו אוהל חדש ומרשים כראוי לערכו הרם, ואת קבריהם של החסידים המפורסמים לבית ברסלב, רבי אהרן קיבליטשר זצ”ל ורבי יצחק לייב זצ”ל תלמידו של הרה”ק רבי נחמן מברסלב זי”ע.

במרכז בית החיים שוכן ציון קדשו של הצדיק רבי שמואל אברהם אבא מסלאוויטא, בן הרה”ק רבי משה מסלאוויטא זי”ע ונכד הרה”ק רבי פנחס מקאריץ זי”ע. כידוע, רבי משה היה היחיד מבניו של רבי פנחס מקאריץ שלא הסכים לקבל שכר על רבנותו ולכן פתח בית דפוס בסלאוויטא שהיה לאחד מהמפורסמים ביותר בהיסטוריה היהודית. בית הדפוס נוסד בשנת תקנ”ב על ידי רבי משה שפירא, לאחר מספר שנים העביר רבי משה את הניהול השוטף של בית הדפוס לשני בניו: רבי שמואל אברהם אבא ולרבי פנחס.

את מתחם הקבר העשוי אבנים ומוקף בגדר מרשימה, הקים הרב ישראל מאיר גבאי כבר לפני שני עשורים, לאחר שביקר בטעפליק וראה את ההזנחה הרבה במקום. בשבוע האחרון, שוב ביקר יור אגודתאהלי צדיקיםבמקום וראה כי העזובה פשתה כאן כמקודם. בפעילות זריזה הוקם אוהל מעל קברו של הצדיק הקדוש רבי שמואל אברהם אבא מסלאוויטא, אוהל פתוח שתקרתו מגינה על המתחם מפני הגשמים והשלגים הרבים. 

בתוך כך מציינים באגודתאהלי צדיקיםכי גם קבריהם של החסידים המפורסמים מחצר הקודש ברסלב הטמונים בבית החיים בטעפליק, שופצו מחדש והוקם מעליהם אוהל מכובד.

החסיד רבי אהרן קיבליטשר  נקרא על שם עיר מולדתו קיבליטש  היה מגדולי חשובי חסידי ברסלב ונהג בכל לילה לקום בחצות ללא שעון מעורר, ולאחר מכן ללמוד ולהתבודד עד הבוקר. כשהגיע יומו האחרון, שמעה אותו בתו אומר בחצות ליל רק תיקון לאה, כשהעירה לו שהיום לא שבת, השיב לה: יודע אני היטב מה אני עושה“. בבוקר ביקש שיביאו לו מהאוכל של שבת, לאחר מכן ביקש מחתנו המשפיע המפורסם רבי לוי יצחק בנדר זצל שייקחהו לחדרו שהיה מעל התנור, שם עבד את השית כל חייו ולפני שהסתלק אמר לו: ברוך השם שעברתי את העולם הזה בלי מעיל ומיטת שינה. כעבור מספר שעות נפטר לבית עולמו ביום שישי כאלול בשנת תרפא והוא בן שישים ושלוש שנים. מחמת עניותו לא היה לו תכריכים וחתנו רבי לוי יצחק בנדר תרם לו מבגדיו כדי שהיו לו תכריכים.

משנהו החסיד המפורסם רבי יצחק לייב מטעפליק, מגדולי התלמידים שהסתופפו אצל הרהק רבי נחמן מברסלב זיע. לא ידועים עליו פרטים רבים, אך בקרב החסידים שמו זוכה להערצה מופלגת וקדוש ייאמר לו

 

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.