האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

רגעי הוד מרוממים במסע הקודש ‘רחמים שאלי’ לציון סנגורם של ישראל בבארדיטשוב

‍‍ה אלול תשעט

עוד ימים רבים יעלו ברטט וברגש את הרגעים המרוממים שעברו על עשרות יחידי סגולה שזכו להיות חלק מהמעמדים ההיסטוריים רוויי ההוד בצילו של עטרת תפארת ישראל, מרן האדמו”ר מויז’ניץ שליט”א, שנסע יחד עמם לתפילת רבים על ציון סנגורם של ישראל הרה”ק רבי לוי יצחק מבארדיטשוב זי”ע, בליל ערב ראש חודש אלול.


משה מושקוביץ | צדיקים.נט | אלול תשע”ט


היתה זו מקשה אחת של התעלות רוחנית והתעוררות נפלאה בפתח ימי הרחמים והסליחות, לעורר רחמים ולשפוך שיח במקום המקודש זה דורי דורות, ביום המסוגל בשנה להשפעת רחמים וחסדים.

מסע הקודש ‘רחמים שאלי’ של מרן האדמו”ר מויז’ניץ שליט”א התקיים ביוזמת קרן הצדקה המרכזית של חסידי ויז’ניץ ‘להחזיקם ולהחיותם’, שביקשה להגדיל את הכנסותיה של קופת הצדקה ולהביא ברכה והרווחה לבתיהם של מאות המשפחות הנזקקות אשר עיניהם נשואות לתמיכתם ולסיוע שיש בו ממש. למסע המרומם הצטרפו עשרות מהנדיבים אשר בעם שנענו לקריאתו של מרן האדמו”ר מויז’ניץ שליט”א שהבטיח לפעול ישועות גדולות בציון המצוינת של הרה”ק רבי לוי יצחק מבארדיטשוב זי”ע, והרימו נדבת לבם בסך 18,000$ עבור קופת ‘להחזיקם ולהחיותם’.

על הפקתו של מסע הקודש הופקדה חברת ‘הולינס’ שע”י הרב ישראל מאיר גבאי יו”ר אגודת ‘אהלי צדיקים’, שבניסיונה העשיר רב השנים, כבר הפיקה אירועים רבים ומעמדים יוקרתיים ברחבי אוקראינה.

‘הולינס’ ליוותה את משתתפי המסע המרומם בטיסות ובמתן שירותי פנים, הפקת הוועידות וניהול סדרי מסע הקודש, יחד עם צוות ההפקה המוצלח של חברת ‘טיפ הפקות’ בניהולו הנמרץ של ר’ מוטי רבינוביץ שהכין את התשתיות לסדרת האירועים שנערכו ברוב פאר והדר.  

בשעות הבוקר של יום שלישי כ”ה אב, יצאו משתתפי המסע לקייב, שם סעדו את ליבם בארוחת צהרים מפוארת שהוגשה לפניהם בשולחנות ערוכים בכל טוב, במלון היהודי בקייב מהמטבח של מלון ‘הולינס’ במעזיבוז תחת פיקוחו הצמוד של משגיח בד”ץ כדתיא. משם המשיכו לגיא ההריגה המפורסם ‘באבי יאר’ בו נטבחו למעלה ממאה אלף יהודים על קידוש השם בשנות השואה האיומה הי”ד, שם התקיים מעמד מרגש ומרטיט לבבות בליווי תזמורתו של הרב מאיר אדלר יחד עם חברי מקהלת ויז’ניץ שהרעידו את הנימים בניגוני רגש על הקדושים אשר בארץ ועל הציפייה לגאולה השלמה, אז נזכה לראות בנקמת דם עבדיו השפוך.

במהלך האירוע המרגש בקייב, נחת מרן האדמו”ר מויז’ניץ שליט”א בויניציה, שם קיבל יו”ר אגודת ‘אהלי צדיקים’ הרב ישראל מאיר גבאי שליט”א את פני הקודש. בינתיים התארגנו צוות ‘הולינס’ ו’טיפ הפקות’ לקבלת פני האורחים בכפר הנופש ‘אור אבנר’ בז’יטומיר.

בשעות הערב התקיימה בז’יטומיר ועידה נרגשת תחת כיפת השמים, בשילוב פרקי נגינה ייחודיים ומרגשים מבית היוצר הויז’ניצאי, בהשתתפות מרן האדמו”ר מויז’ניץ שליט”א שפיאר את המעמד בנוכחותו. לאחר לינת לילה במלונות היוקרתיים של ז’יטומיר, נפתח בוקרו של יום רביעי בתפילת שחרית נלהבת בבית הכנסת המקומי, ולאחר מכן שוב הוגשה לפני המשתתפים ארוחת בוקר יוקרתית על ידי ‘הולינס’.

בשעות הערב התכנסו כולם בעיר הקודש בארדיטשוב, שנודע מצדיקים על סגולתה הנשגבה שרק בהגיית שמה של העיר כבר מסוגלת היא להשפיע רחמים וחסדים, הודות לסנגורם של ישראל הרה”ק רבי לוי יצחק מבראדיטשוב זי”ע שקידש את העיר בקדושה של מעלה לשעה ולדורות עולמים. תחילה התפללו בבית הכנסת העתיק של בארדיטשוב, שנפתח במיוחד לכבודו של מרן האדמו”ר מויז’ניץ שליט”א ופמלייתו הכבודה. לאחר התפילה התיישב מרן האדמו”ר שליט”א על יד ארון הקודש וקיבל קוויטלאך מכל הקהל, שמיהר לנצל את הזדמנות הפז להתברך מפי הקודש במקום מסוגל זה.  

בשעות הערב המאוחרות התקיימה הועידה המרכזית ‘רחמים שאלי’ לטובת קופת הצדקה ‘להחזיקם ולהחיותם’, באוהל מיוחד שהוקם לתפארה ברחבת מוסדות ‘תפארת בארדיטשוב וסביבותיה’ שע”י הרה”ג ר’ יעקב יוסף ווירצבערגער שליט”א אב”ד בארדיטשוב, השוכנים מעבר לכביש מול הציון הקדוש של סנגורם של ישראל. במהלך הוועידה נשאו דברים חברי הנהלת קופת הצדקה ועוררו את הקהל לתמוך בעין יפה וברוח נדיבה במאות המשפחות הנזקקות הנתמכות על ידי כספי הצדקה. כן נשמעו בהדרת כבוד ויקר דברות קדשו של מרן האדמו”ר מויז’ניץ שליט”א שהזכיר את מעלת המקום הקדוש בו נמצאים כעת מול ציון קודש הקדשים ובוודאי כל אחד מתעורר לתיקון המעשים ולהרהורי תשובה בפתחם של ימי הרחמים והסליחות הממשמשים ובאים.

אחרי חצות הלילה, אור ליום חמישי כ”ח אב, עלה מרן אדמו”ר שליט”א בראש עשרות החסידים והנגידים להשתטח על ציון המצוינת של הרה”ק רבי לוי יצחק מבארדיטשוב זי”ע. לא יימצאו המילים הנכונות שיבטאו כראוי את האווירה הנפלאה של ימי הרחמים והסליחות שריחפה בחלל מבנה הציון הקדוש, כשמרן אדמו”ר שליט”א עבר לפני התיבה באמירת פרקי תהלים ובאמירת קטעי סליחות בהתעוררות גדולה, כשכולם כאחד מצטרפים יחד עמו בהתעלות רבה.

בהמשך שוררו ברגשי קודש ניגונים רבים מימי הדין והסליחות, בהתעוררות עילאית ובהתרגשות מרטיטת לב ונפש.

בתום מעמד התפילה המרטיטה ‘רחמים שאלי’ על הציון הקדוש, עברו שוב כולם להתברך מפי מרן אדמו”ר שליט”א שהרעיף מברכות קדשו לרוב, שכל המשתתפים והמתכנסים יזכו להתברך בכל הברכות המובטחות לעושי חסד במעשה הצדקה, בכתיבה וחתימה טובה ולשנה טובה ומתוקה.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.