האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הטיסות הליליות לאומן בערב החג: בית המשפט הורה לעצור את טיסות הלילה

‍‍ה אב תשעט

פסק ביניים?: לא יהיו טיסות לאומן בלילה בית המשפט קבע: לא יהיו טיסות לאומן בלילה


משה מושקוביץ | צדיקים.נט | ה׳ אב תשע״ט


כזכור דיווחנו על העתירה שהעתירו, ראשי הערים שסובלים מהפרעות הלילה של בטיסות בסמוך לימי החג, היום התקיים דיון בהיתר הטיסות בלילות שלפני ראש השנה,?בית המשפט קבע, כי מנהל רשות התעופה האזרחית חרג מסמכותו כאשר התיר את הטיסות והפר את שעות העוצר

השופטת ורדה מרוז: בפסק הדין האינטרס הציבורי על שעות העוצר בשעות הלילה, וביתר שאת בסמוך למועד החג, גובר על אינטרס ציבור מאמינים שאינו עולה על הציבור שמתנגד להפרעות הלילה.

בית המשפט המחוזי בלוד הורה על ביטול האישור והחלטת מנהל רשות התעופה האזרחי אשר התיר את ההמראות בלילות הסמוכים לראש השנה בשעות בהן אסורות המראות בין 1:40 ל-5:00 (שעות העוצר).

עיריית ראשון לציון ועיריית חולון, ששטחיהן מצויים מתחת ובסמוך לנתיבי ההמראה, עתרו לבית המשפט בעניין וטענו בין היתר כי החלטת רת”א (רשות התעופה האזרחית) פוגעת בזכותם של כחצי מיליון תושבים

עוד טענו העותרות כי העילה להפרת שעות העוצר בסמוך לראש השנה היא מסחרית גרידא: “חברות התעופה מבקשות לנצל את ההזדמנות על מנת להעשיר את קופתן, מבלי לקחת מרווחי זמן נאותים, כשהן מודעות מראש לעיכובים הצפויים. הן מנסות ‘לדחוף’ כמה שיותר טיסות ביממה ע”מ למקסם את הפוטנציאל, בשיתוף עם רש”ת רשות שדות התעופה הנהנית מביקושים אלה”.

השופטת ורדה מרוז, קבעה בפסיקה: מנהל רת”א חרג מסמכותו והפר את שעות העוצר שלא על פי הקריטריונים שנקבעו בהחלטת שר התחבורה. לפיכך היא מקבלת את העתירה ומורה על ביטול החלטתו של מנהל רת”א להתיר טיסות בשעות העוצר.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך:” אני שמח על ההחלטה החשובה שהתקבלה בבית המשפט. לא ייתכן שיפגעו בבריאותם ובאיכות חייהם של תושבי האזור רק משיקולים מסחריים. הפגיעה היא בלתי נסבלת ונעשית תוך התעלמות מוחלטת מהתקנות ותוך פגיעה בזכות הבסיסית של אדם לשינה ואני מוקיר את בית במשפט ששם לזה סוף. אני מקווה שההחלטה היום תיתן רוח גבית להמשך המאבק שלנו להורדת סיפי רעש המטוסים.”

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: ” מזה למעלה משני עשורים שאני עומד בראש פורום הרשויות למאבק ברעש המטוסים והיום רשמנו עוד ניצחון חשוב במאבק זה. אני מברך את בית המשפט שראה לנגד עיניו את זכותם של כחצי מיליון תושבים לישון שנת לילה ראויה, במיוחד לקראת החג. נמשיך לעמוד על המשמר למען איכות חייהם של התושבים ולהיאבק עבורם. “





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.