האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

איירפלוט’ תסייע ליהודים ש’ייתקעו’ בשדה התעופה בשבת

‍‍כט תמוז תשעט

במסגרת מאמצים לפתרון עבור אנשים הנתקעים בשדות התעופה בערבי שבתות: ‘איירפלוט’ מארגנת לינה ומאכלים למהדרין • 3,000 מנות מהדרין מחולקות על ידי החברה במטוסיה במהלך השנה

חליצ’נקו עם הרב לאזאר | צילום: מ. ירושלמי

במוסקבה ישנם ארבעה שדות תעופה עם טיסות קונקשן רבות, איחורי טיסות והפסדי טיסות המשך. משפיע על הנוסע יהודי ובפרט כזה המקפיד על תפילה בציבור ומזון כשר, קורה שיבושי טיסות וגורמת עוגמת נפש במיוחד לטיסות הסמוכות לשבתות ומועדי ישראל.

באופן שוטף, עומד בית חב”ד המרכזי במוסקבה יחד עם הגבאים בבית הכנסת המרכזי “מארינה רושצ’ה”, בקשר רצוף עם הנהלת חברת ‘אירופלוט’ בארה”ב – ומטפלים באופן מידי ובמסירות בכל פנייה המתקבלת במוקד הסיוע במרכז החסד היהודי ‘שערי צדק’, ומשתדלים ראשית להרגיע את הנוסעים ובני משפחותיהם, לדאוג לאירוח בין משפחות שלוחי חב”ד במוסקבה ולסעודות שבת וחג בסעודות שבת המרכזיות המאורגנות ששמם הטוב יצא בכל העולם.

לא תמיד ניתנת האפשרות לצאת משדה התעופה ולהספיק להגיע אל העיר עד כניסת השבת, וכן בעלי אזרחות ארה”ב שאינם יכולים להיכנס למדינה ללא ויזה בתוקף, נקלעים לבעיה הזו, ועלולים להיתקע בשדות התעופה למשך כל השבת, אם פספסו את טיסת ההמשך.

כדי לסייע בפתרון הבעיה, נערכה השבוע פגישה חשובה בין המנכ”ל אירופלוט ארה”ב מר ווילין חליצ’נקו, שהגיע אל לשכתו של הרב הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר ושמע ממנו על הצרכים של הנוסעים היהודים, והקשיים איתם מתמודדים מעוכבי טיסות מעבר במוסקבה.

ייתכן שהפתרון הינו לספק סעודות שבת בשדה התעופה ולינה במלון בתוך שדה התעופה, אך עיקר הבעיה בכך שלעתים אין לנוסע אפילו אפשרות לפנות למישהו להסביר את מצבו, מאחר ואין לו אף אמצעי התקשרות במדינת המעבר ובשל הבדלי שפה.

מר חליצ’נקו הבטיח מצדו, למסד קשר עם המרכז היהודי הצארינה רושצ׳ה, ואנשי קשר שיהיו וקשובים לכל פנייה שתגיע מהמרכז, ולעשות ככל שניתן לסייע





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.