האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

חשיפה: התגלו קברי הצדיקים בעיירה סאניק בפולין

‍‍כד אייר תשעט

עיריית סאניק, הקימה פרק שעשועים וגן ציבורי עבור תושבי העיירה על שטח בית העלמין העתיק בעיירה


חיים לייפר | קברי צדיקים | כ״ד אייר תשע״ט


בבית העלמין שבעיירה סאניק בפולין התגלו מצבים של קדושי עליון ביניהם ציון הרה”ק רבי יצחק הורויץ מסטיטשין זצוק”ל, הגה”ק רבי יצחק יהודה פרענקל מסאניק זצוק”ל, הגה”ק המקובל רבי יחיאל אב”ד טעריווא זצוק”ל, והרה”ק רבי דוד שפירא מבוקאווסק זצוק”ל.

לאחר בירור גבולות בית העלמין במתכונתה תואמת את הדיוק האוטנטי עוד בטרם מלחמת השואה עמלו קשות לאתר מפות ישנות המראות את גבולות בית העלמין, בס״ד נמצאו צילומים עתיקים עוד משנת תרצ”ד, ואכן התוצאה היא למעלה מכל ספק, אכן מדובר בגבולות בית העלמין.

אחר שעות ארוכות של עמל ויזע על ידי מכונות מחודשות וגלאים מיוחדים החל מתגלה בבירור מקום ציון הקודש אשר תאם להפליא עם כל העדויות

לאחר אמירת פרקי תהילים וסימון מדויק של מקום הציון על פי כל הסימנים, המשיכה הקבוצה ופנתה לחלק האחר של בית החיים, מקום אשר בהם אמורים היו להימצא האהלים הקדושים, על מנת למצוא את ציון קודשו של הגה”ק מסאניק זצוק”ל.

על פי עדויות הרי שהאוהל הסמוך לטהרה שטיבל היה של הרה”ק מביקאווסק זצוק”ל, והשני הסמוך לו הינו של הגה”ק מסאניק זצוק”ל, גם כאן הושקעו שעות ארוכות של חיפושים ובירורים מקיפים על ידי המכשור האלקטרוני.

 

בימים אלו עמלים על הקמת ושחזור האהל הקדוש ומצבת מקום משכנו, כמו כן סידור דרכי גישה מפתח בית החיים, לטובת כל החפצים לפקוד את הציון הקדוש

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





תגובה אחת אל “חשיפה: התגלו קברי הצדיקים בעיירה סאניק בפולין”

  1. חוקר ודורש says:

    ישנה טעות בכתבה!
    בעיר סאניק ישנם שני בתי קברות, על אחד אכן הוקם פארק שעושעים, אך זה אינו בית החיים בו טמונים הגה”ק מסאניק והגה”ק מסטיטשין, בית החיים בו טמונים צדיקים אלו נשאר על תילו כבית החיים אלא שהמצבות נעקרו לגמרי, אך שטח בית החיים מוקף גדרות כולו ושמור במצבו.

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.