האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

צרפת: נחשף ציון קדשו של הראב”ד ובנו רבי יצחק סגי נהור בעיר וובר

‍‍י אייר תשעט

לאחר עמל של שנים רבות ומאמצים מרובים נחשף אתמול על ידי אגודת אהלי צדיקים בראשות הרב ישראל מאיר גבאי, ציון קדשו של גדול הדורות רבינו הראב”ד ובנו רבינו יצחק סגי נהור, הטמונים בעיר מולדתם פוסקֶייר, כיום וובר שבחבל פרובנס שבצרפת.


חיים כץ | קברי צדיקים | י׳ אייר תשע״ט


הרב גבאי סיפר אמש בשיחה: “אנו לאחר יום היסטורי בו זכינו בס”ד להקים מצבה על ציונו של רבינו הראב”ד יחד עם בנו רבינו יצחק סגינהור. לא ניתן לתאר את השמחה וההתרגשות לאחר שנים רבות של בירור אחר בירור להגיע למקום הנכון.

“במשך השנים הרשויות לא הסכימו להקים מצבה במקום והערימו קשיים רבים, כעת בסיעתא דשמיא לאחר מאמצים מרובים ובאישור הרשויות ובהסכמתם, הוקמה המצבה על ציון קדשם, ומעתה יכולים המוני בני ישראל להתפלל ולהעתיר במקום קדוש זה.

רבינו הראב”ד רבי אברהם בן דוד מ ּפוֹ ְש ְקֶי ָרה, ראש ישיבה בעיר ּפוְֹסְקֶייר שבחבל פרובנס שבצרפת, כונה גם ‘הראב”ד השלישי’ ‘הראב”ד מקרית יערים’ ו’בעל ההשגות’. היה חתנו של הראב”ד השני בעל ספר האשכול.

חיבורו המפורסם ביותר הוא ‘השגות הראב”ד’ על משנה תורה של הרמב”ם. בנו רבינו יצחק סגי נהור היה מהמקובלים הראשונים בפרובנס שבצרפת, קיבל את חכמת הקבלה מאביו הראב”ד ומזקנו הראב”ד השני.

היה רבם של רבי עזרא ורבי עזריאל מגרונה, רבותיו של הרמבן. בספרי המקובלים מתקופתו הוא מכונה בכינויהחסיד‘, בלי לפרט את שמו.

רבינו בחיי מזכירו בתואראבי הקבלה,

רבי מנחם ריקאנטי העיד עליו, שהיה מכיר בפני האדם שנולד אם הוא נשמה חדשה או נשמה שמוחזרה בגלגול. רבי יהודה החייט מעיד עליו שהיה מרגיש באוויר ששאף על יד מיטתו של חולה, אם יקום החולה

מחליט או ימות





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.