האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הנחת אבן הפינה לשחזור ה’זאל הגדול’ בעיירה ליובאוויטש

‍‍ז אייר תשעט

עשרות השתתפו במעמד הנחת אבן הפינה שהתקיימה בעיירה ליובאוויטש שברוסיה, לשחזור ובניית ה’זאל הגדול’ ב”חצר רבותינו נשיאנו” בעיירה.


ישראל לביא | מתוך שחרית | ז׳ אייר תשע״ט


עשרות רבות של שלוחים, ‘תמימים’, אברכים מקהילות חב”ד ברוסיה ואורחים מרחבי העולם, הגיעו בשבוע שעבר לעיירה ליובאוויטש שברוסיה במלאות 185 שנים להולדת כ”ק אדמו”ר המהר”ש – כדי להתפלל על ציונו ולהשתתף באירוע ההיסטורי של הנחת אבן הפינה לשחזור ובניית ה’זאל הגדול’ ב”חצר רבותינו נשיאנו” בעיירה.

הרב גורדון מדגיש כי פרויקט שחזור החצר ובכללו בניית הזאל לא התאפשרה עד כעת כיוון שעד לפני 10 שנים בלבד, בית הדואר של העיירה ליובאוויטש עמד במקום לצד בתים של גויים מקומיים. רק לאחר שהשטח כולו נקנה בכסף מלא ולאחר שנאספו תרשימים ונאסף חלק מהסכום, הוחלט על הקמת הפרויקט האדיר וההיסטורי.

 

מובלי הפרויקט מציינים שהממשל הרוסי עוזר מאוד לשיקום ההיסטורי שעובר בתקופה הזו על העיירה.

במסגרת זו אף נסללו לראשונה בתולדותיה כבישים מאספלט והיא חוברה לתשתיות חדשות כמו גז ודברים הכרכים נוספים

 

את שיפוץ בית העלמין והקמת הגדר סביבו וכן את בניית בית ההארחה הראשון שנחנך ביום ההילולא של כ”ק אדמו”ר הצמח צדק בי”ג ניסן השנה.

‘הזאל’ המשוחזר יעמוד במקום המדוייק בו עמד ‘הזאל הגדול’ המקורי, וגודלו יהיה בדיוק כגודלו )21.3 מטרים על 21.3 מטרים(.

 

הוא יבנה לפי תיאורי כ”ק אדמו”ר הריי”צ, לפי תסריטים מדויקים שכתבו זקני חב”ד שלמדו במקום ולפי היסטוריונים חב”דיים המכירים את קורות העיירה ליובאוויטש והחצר לפרטי פרטים”.

“בעז”ה כבר בט”ו אלול של שנה זו – היום בו הגיע אדמו”ר האמצעי לעיירה וקבע את מושבו, והיום בו נתייסדה ישיבת ‘תומכי תמימים’, אנו מקווים להיכנס לראשונה ל’זאל הגדול’ המחודש ולערוך במקום התוועדות מיוחדת שלא תשכח” אומר הרב גורדון ומבקש להדגיש כי “הזאל החדש יהפך לבית כנסת ובית מדרש פעיל, וכל ישיבת תות”ל בעולם תוכל להשתמש בו להתוועדויות ולעריכת ימי עיון לתלמידי

התמימים”.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.