האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מופת הדור: הילולת הרה״ק מקערעסטיר

‍‍א אייר תשעט

רבבות אלפי ישראל בכל מקומות מושבותיהם מתכוננים ליום ג’ באייר, יום הילולת הרה”ק רבי ישעיה זי”ע מקערעסטיר.


משה מושקוביץ | קברי צדיקים | א’ אייר תשע”ט


ביתו נאוה קודש של ר’ ישעיה’לע

שמו של הרה”ק מקערעסטיר התקדש בסילודין על ידי גדולי דורו, על ידי רבו המובהק הרה״ר ר׳ צבי הערש מליסקא זי”ע – בעל ה’אך פרי תבואה’, וכן על ידי הרה”ק בעל ה’דברי חיים’ מצאנז, הרה”ק רבי מרדכי מנדבורנא – זי”ע ועוד, שהעידו והפליגו בגודל ושגב קדושתו, והכתירוהו לכהן פאר כמנהיג ישראל, בימי חייו נתפרסם כמושיען של ישראל, ונהרו אליו רבבותאלפי ישראל מאפסי ארץ, וכך אף נחרת על גבי מצבתו.

גם לאחר פטירתו, היה אוהל ציונו לאבן שואבת לרבבות מישראל, שבאו לשפוך צקון לחש עבור הכלל והפרט.

סיפר הרה”ח ר’ שלום גרוסברג ז”ל מחסידי קערעסטיר, שעלה ארצה ופגש את הרה”צ רבי אליהו רוט זצ”ל נאמן ביתו של הרה”ק רבי שלמה מזוועהיל זי”ע, וכששמע רבי אליהו שהוא מחסידי קערעסטיר, סיפר לו שרבו הרבי מזוועהיל היה מפליא את כוחו של הרה”ק מקערעסטיר זי”ע, והיה תדיר מבקש מיוצאי הונגריה לספר לו עובדות ממנו, והיה מפטיר הרבי מזוועהיל: “הוא היה בעל־בית בשמים, שנתקיים בו צדיק גוזר והקב”ה מקיים, וכוחו ממשיך גם בימינו”.

רבבות מארה”ב, מארה”ק ומאירופה, יעשו את דרכם לעיר קערעסטיר, מקום מנוחת הרה”ק מקערעסטיר, העיר בה האיר אורו למעלה מיובל שנים עד לפטירתו, ומאז מהוה המקום אבן שואבת לכל בני ישראל, הבאים לעורר רחמי שמים אצל מושיען של ישראל.

ברחבי העיר קערעסטיר נערכים לקליטת הרבבות שיעשו את דרכם לעיר, לארגן מקום מרווח לכל הבאים, שיוכלו להשתתף בסעודות ההילולא, וכן יתארגנו למנייני תפילות במשך ימי ההילולה.

במשך כל היממה יוגשו לציבור כיבוד וטעימות בהרחבה גדולה, וכן שתיה. מקוה טהרה יעמוד לרשות הבאים, שאטלים מיוחדים יעמדו לרשות הציבור בתוך העיר ולציון הקדוש.

כוחות אבטחה מתוגברים יאבטחו את כל המעמד מהחל עד כלה, כאשר גם המשטרה המקומית מצטרפת אל מערך האבטחה. כאמור, בארגון ‘דרכי שלמה’ החליטו להיחלץ חושים למען הציבור הגדול המעוניין לקחת חלק בהילולא, וארגנו רכבת אוירית, עם מטוסים מיוחדים שיצאו ויגיעו אל שדה התעופה בקאשוי, צוותות מיוחד הגיעו במיוחד לקראת ההילולא.

העיר קאשוי סמוכה במרחק של פחות ממחצית השעה נסיעה לקערעסטיר, דבר שיחסוך טירחות וזמן וכסף לכל הבאים אל קערעסטיר

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.