האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

תחושות הקלה מהסיוט האוקראיני: משטרת הגבולות מקשות ומסרבות כניסה בתקופה אחרונה

‍‍טו אדר א' תשעט

לאחר אין ספור תיעודים בגין קשיים לישראלים המגיעים לאוקריינה, משרד החוץ שלח ייצוג ישראלי, בו ערכו סיור בשדה בתעופה בקייב, וזאת לבחון מקרוב את היחס הנוקשה כלפי תיירים ישראליים ע״י משטרת הגבולות


משה מושקוביץ |קברי צדיקים | ט״ו אדר א׳ תשע״ט


משרד החוץ פנה אמש (שלישי) לממשלת אוקראינה בבקשה להתייחסות הולמת על המתרחש לאחרונה בשדה התעופה בוריספול, ומדוע נוסעים ישראליים מעוכבים בשדות התעופה במדינה ואף מסורבים כניסה ומגורשים בחזרה לארץ.

לאור זאת התקיימה היום סיור כולל בשדה התעופה בוריספול בקייב הבירה, עם סיום הסיור החליטו הצדדים על פגישת עבודה כבר בימים הקרובים בין שגריר ישראל באוקראינה יואל ליאון ונציגים נוספים מהשגרירות לבין פקידים במשרד החוץ וברשות ההגירה של אוקראינה. בהמשך יתקיים מפגש קונסולרי במטרה לטפל בבעיות.

כאמור הבוקר סיירו השגריר ליאון ואנשי צוותו בנמל התעופה בוריספול שבקייב, כדי לבחון את המצב בשטח. לאחר מכן, קיימה המשלחת הישראלית, בה השתתפו הקונסולית אתי בנימין וסגן השגריר אמיל בן נפתלי, מפגש עם מפקד ביקורת הגבולות של שדה התעופה, מפקד ביקורת הגבולות של מחוז קייב וסגנו ונציג של משרד החוץ האוקראיני. הדיפלומטים הישראליים גם תחקרו נוסעים שהגיעו הבוקר לקייב בטיסת אל על, כדי ללמוד על תהליך כניסתם לאוקראינה. 

מר ליאון מוסר כי “על פי ההסברים שנמסרו, ביקורת הגבולות באוקראינה החליטה מאז תחילת ינואר ‘ליישם את נוהל הבדיקות’ עקב תקופת הבחירות שייערכו לקראת סוף מרץ, וזאת מחשש להתערבות זרה בבחירות, כתוצאה ממצב המלחמה בין אוקראינה לרוסיה”.

עוד מוסר השגריר כי “משטרת הגבולות רוצה לוודא שהנכנסים לאוקראינה אכן באים למטרה שלשמה הם מצהירים.

בכדי למנוע עגמת נפש מומלץ לישראלים הנכנסים למדינה להביא איתם את המסמכים הבאים: כרטיס טיסה הלוך חזור, הזמנה או וואצ’ר המאשרים את מטרת הביקור, כגון אישור של חברת הנסיעות או כל מסמך אחר, ביטוח רפואי לכל ימי השהייה באוקראינה, וכן סכום של 50 דולר במזומן בכל יום לכל נוסע”. 

ליאון ציין כי “רוב הדרישות של האוקראינים דומות לדרישות ביקורת הגבולות בכניסה לישראל”, יש לציין שחלק מהדרישות הינם בעייתיות. “כאשר אדם בא להתפלל בקברי צדיקים, אין לו וואוצ’ר או הוכחה שזו מטרת הנסיעה. בנוסף, כאשר מדובר למשל בטיול משפחתי עם ילדים, לא לכל נוסע יש 50 דולר בכיס לכל ימי הנסיעה. ובכלל, אנשים מסתובבים היום על כרטיסי אשראי. אלה דברים בעייתיים שנצטרך להעלות ברמות גבוהות”, הוסיף השגריר.

כדי להימנע ממעצר של ביקורת הגבולות, השגריר ממליץ “להיות כנים בתשאול, לספר מה בדיוק הולכים לעשות, בלי בדיחות ובלי צחוקים, כולל לא בנושא הכסף.

יש להשיב לכל השאלות ברצינות, ואם נוצרת בעיה, יש להתקשר לחדר המצב בארץ ואנו ננסה לסייע כפי כשעשינו עד כה





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.