האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

עדכון: תגלית היסטורית בעיירה שטפנשט

‍‍ט אייר תשעח

תגלית היסטורית בעיר שטפנשט

תגלית היסטורית בעיר שטפנשט:
נמצא קברו ויום הילולתו של רבי שלום תאומים, אחיינו של בעל הפרי מגדים, ותלמיד הדגל ורב ברוכל ממעזבוז בעל אור התורה.
מעניין מאוד שהתגלה סמוך ליא”צ שלו החל ביום ט”ו אייר. וביום הילולת דודו הגדול הפרי מגדים

כצפוי, הדבר עורר התרגשות רבה בקרב שוחרי החסידות, ועוד רבות ידובר על התגלית מציאת קברו ועל חשיפת יום היא”צ שלו שלא היה ידוע עד היום, כאשר באתר בית העלמין פועל משעות הבוקר הרב אברהם יעקב סלמון משטפנשט עם הרב משה מרדכי טוביאס רב קדימה צורן, ועדיין העבודה בשטח בעיצומה, לניקוי המקום וחשיפת שרידי האוהל שהיה קיים עד תשל”ח. וחרב
ברעידת אדמה שפקדה את רומניה.

על הסיבות המרתקות שהובילו לחשיפת מקום קברו מספר הרב אברהם יעקב סלמון: כל השנים ידעתי להצביע על מקום בו היה אהל צדיקים בשטפנשט ומשכך סברתי שזהו אהל רבי שלום תאומים, אולם לאחרונה מצאתי בכתבי ר מנחם בריאר יליד שטפנשט ואבי האדמור מבאיאן בכתבים שמסר לידי מכון שטפנשט למשמרת שם כתב שקברו של ר שלום תאומים נמצא בכניסה לבית העלמין משכך התענינתי היום אצל הגויה השומרת בבית העלמין שאישרה בפני שמקום אותו יחסתי לאהל הרבנים תאומים הוא אהל הרבניות משטפנשט וזו לכשלעצמה תגלית נוספת, ואז הבנתי שקבר הרבנים תאומים לא נחשף עד עתה וכך החלו מאמצי החיפוש עד למציאה הגדולה היום בדיוק ב יום הילולת דודו הפרי מגדים וערב הילולתו ה190 בדיוק תקפח – תשעח וכפי שנכתב על המצבה שנת “רננו צדיקים בהויה לפ”ק”.
חוקרי חסידות מציינים כי רבי שלום תאומים הוא מדור תלמידי הבעש”ט הקדוש וזו התגלית הקדומה ביותר להתפשטות תורת החסידות והבעשט הקדוש ברומניה דבר המלמד על כל האיזור כולו ובכך יש חשיבות מיוחדת לתגלית ולחשיפת קברו ובסיעתא דשמיא מיוחדת ערב יום ההילולא שלו.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





2 תגובות אל “עדכון: תגלית היסטורית בעיירה שטפנשט”

  1. יהושע זילברברג says:

    ועוד מעניין. היא”צ של דודו הפרי מגדים הוא בדיוק היום, י’ באייר תקנ”ב.

  2. יהושע זילברברג says:

    רבי ברוכל ממעזיבוז לא חיבר ספר אור התורה. זהו ספרו של המגיד ממעזריטש זי”ע, שנקרא “אור תורה” שהוציא אותו לאור תלמידו רבי ישעיה מדינאוויץ זי”ע.

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.