האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הלילה מציינים את הילולת בעל הבני יששכר בעיירה דינוב

‍‍טז טבת תשעח

הערב ליל שישי אור י”ח טבת יחול יומא דהילולא של הרה”ק רבי צבי אלימלך זי”ע מדינוב, בעל הספה”ק ה’בני יששכר’.

משה מושקוביץ | קברי צדיקים | י״ז טבת תשע״ח

הרה”ק רבי צבי אלימלך זי”ע נולד בשנת תקמ”ג לאביו ר׳

אוהל מרן הבני יששכר

פסח המכונה פסח יברניק זצ”ל.

היה תלמיד המובהקים של מרנן בעל החוזה מלובלין, והרה”ק רבי מנדלי מרימנוב. כידוע חיבר המון חיבורים אך חותמו נשאר על שם ספרו הגדול על חודשי השנה והמועדים ‘בני יששכר’.

 

שימש ברבנות בכמה עיירות; ריבטיץ, סטריז’וב, האליץ, דינוב ומונקאטש. בסוף ימיו חזר לדינוב, ובה נשאר עד להסתלקותו, ועל שמה נקרא.

בהיותו בגיל נ”ו שנים בלבד, נסתלק לישיבה של מעלה, ביום שני לסדר שמות, ח”י בטבת תר״א ומנוח״כ באוהל צדיקי בית דינוב שבבית העלמין העתיק בעיירה דינוב שבפולין.

 

בעיירה דינוב הקים הרב פנחס פאמפ, בנייני הכנסת אורחים מקוה טהרה, בית הכנסת, צוותות מתנדבים מטעם ההכנסת אורחים השלימו את ההיערכות לקראת הגעת המוני האורחים על מנת לקבל את פניהם אשר יגיעו להשתטח על הציון הקדוש.

כידוע במקום שורר קור ושלגים במקום נותנים את אותותיהם אי לכך החלו ביציקת בטון לשביל עבור הציבור הרחב, ובכך יקצרו את הדרך וכן ההחלקה במקום תביעה תחת פיקוח של צוות מיוחד שהופקד לפנות ולהציגה את השלגים במקום. 

 

בשל הקהל הרב אשר מתכונן להגיע, סודרו צוותות עובדים ואחראים מיוחדים, כל אחד בתפקידו הוא, כדי לדאוג לרווחת וטובת המוני היהודים המגיעים למקום.

 

כאשר צוות פעילים מיוחד מופקד על סידור חדרי האירוח בבנין המוסדות, ועל האירוח במלון שנשכר סמוך לדינוב עקב חוסר במקום בחדרים פרטיים, כדי לשכן בהם את מאות האורחים.

יצוין כי כבר בשבת הקרובה לאחר יום ההילולא, ישבתו בדינוב חסידים ואנשי מעשה, בראשות רבנים שישמיעו בפני הקהל מדברותיהם אודות מסכת חייו הקדושה ופעליו בקודש של הרהק הבני יששכר׳. 

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





מונחי חיפוש נכנסים:

  • https://www zadikim net/?p=17237

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.