האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

בארדיטשוב: גילוי מרעיש ומרעיד בבית הקברות

‍‍ה אב תשעז

גילוים חדשים נמצאו בבית ההעלמן העתיק בברדיטשוב שבאוקריינה
משה מושקוביץ | קברי צדיקים | ה׳ אב תשע״ז

במסגרת עבודות תיעוד הקברים ושיקומם על ידי הרב ר׳ משה שמואל טהאלער רב העיר ובשיתוף פורום חברות הקדישא בישראל, נתגלו קירות מקוריים של אהל בקרבה לאהל הקיים והידוע מאז שבו יהודים לפקוד את ציונו של סנגורן של ישראל הרה”ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב כמו גם את שאר ציוני הצדיקים באוקראינה ובכל מזרח אירופה.

מבנה האהל הנוכחי על ציונו של רבי לוי יצחק קיים כ-30 שנה ונבנה על ידי יהודים מקומיים שנכחו במקום עוד מלפני מלחמת העולם השנייה במהלכה נהרס המבנה המקורי שעל הציון הקדוש.

כאמור, השבוע נחשף בסמיכות ממש למבנה הנוכחי יסודות לקירות מבנה בגודל 5 על 5 מטר שמתאים במיקומו ובגודלו להיות האהל המקורי של הרה”ק רבי לוי יצחק. עבודות החשיפה והמחקר ממשיכים במטרה לקבוע בוודאות האם זהו מבנה האהל של רבי לוי יצחק או של צדיק אחר מהקבורים בבית החיים העתיק ומיוחד זה.

ועד בית החיים בראשות הרבנים הגאונים ה”ה הר”ר שלמה וילהלם רב הראשי של זיטאמיר ומערב אוקראינה הר”ר משה שמואל טהאלער מרא דאתרא ברדיטשוב והרב יצחק גלבשטיין מנהל ח”ק הראשית והכללית – פרושים בירושלים – המלווים את פרוייקט השיקום מבקשים מהציבור שיש בידו מידע ותיאור כלשהו בכתב או בתמונה משנים קודמות על בית החיים לשלוח אליהם ולסייע במלאכת הקדוש בבחינת הציבי לך ציונים במקום הראוי למען באי בית ה’ הרוצים לכוון תפילתם ולשפוך שיח במקום מנוחת הצדיקים

לשליחת חומרים ניתן לפנות במייל [email protected]

או למספר טלפון +380638881818

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





תגובה אחת אל “בארדיטשוב: גילוי מרעיש ומרעיד בבית הקברות”

  1. יהושע זילברברג says:

    אתם כותבים:
    כאמור, השבוע נחשף בסמיכות ממש למבנה הנוכחי יסודות לקירות מבנה בגודל 5 על 5 מטר שמתאים במיקומו ובגודלו להיות האהל המקורי של הרה”ק רבי לוי יצחק.
    אכן, זה מתאים… אבל כלל לא בטוח שזה של רבי לוי יצחק. אנא, כל זמן שאינכם יודעים בוודאות שמה שנמצא הוא של רבי לוי יצחק, אנא, הניחו למצב הקיים כמו שהוא, ולכן לחפש צדיק שנטמן אף הוא בסמוך לרבי לוי יצחק. כך שלעת עתה הגילוי עדיין לא מרעיש ולא מרעיד… בפרט שאת האוהל קיים בנו יהודים שהיו במקום לפני מלחמת העולם השניה.

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.