האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הסוף לחילול האנטישמי: גרמניה תגדר את שטח בית הקברות האוקראיני

‍‍כה תמוז תשעז

בעקבות חילול קברה של בת הרה”ק רבי נחמן מברסלב זי”ע בעיר קרמנצ’וג שבאוקראינה בפעם הרביעית, ‘אהלי צדיקים’ פעלה וארגון הממומן ע”י הגרמנים יגדר בקרוב  בהשקעת ענק את בית הקברות בעיר.

מתוך המבשר | א. למל | כ״ב תמוז תשע״ז

ארגון גרמני יגדר את בית העלמין בעיר קרמנצ’וג שבאוקראינה בו נמצא קבר בתו של הרה”ק רבי נחמן מברסלב זי”ע שחולל בשנתיים האחרונות ארבע פעמים בצורה מחפירה על ידי אנטישמים, ולמרות שהאוהל נבנה ושופץ מחדש, השטח נשאר עד עתה פרוץ ללא כל שמירה מינימלית מפני פורעים מקומיים.

הגידור ייעשה באמצעות ארגון ‘ESJF’ הגרמני שהוקם בתחילת 2015, במטרה להגן על בתי הקברות היהודיים ברחבי היבשת האירופית.

יו”ר אגודת ‘אהלי צדיקים’ הרב ישראל מאיר גבאי העוסק זה למעלה מ־30 שנה בשיקום בתי קברות ברחבי אירופה מספר כי “כידוע, חילולי בתי הקברות ברחבי אוקראינה ואירופה מתבצעים מדי יום, אנטישמים מקומיים מנצלים את אי קיומם של שומרים בבתי העלמין רבים ועושים ככל העולה על רוחם, את מעשה החילול בבתי הקברות הפזורים ברחבי אוקראינה לא ניתן למנוע ללא הצבת גדר חזקה ומאסיבית שתקיף את כל המתחם עד לנקודה שבה תוצב השמירה, עלות הקמת גדר סביב בית קברות מסתכמת בעלויות גבוהות מאוד, בפרט כשמדובר בבתי קברות המשתרעים לאורך קילומטרים״.

הדבר נעשה באמצעות ארגון ESJF הגרמני שהוקם בתחילת 2015, במטרה להגן על אתרי בתי הקברות היהודיים ברחבי היבשת האירופית ולשמור עליה, באמצעות קביעת גבולות בית הקברות ובניית קירות ושערי נעילה.

בשנה האחרונה נשלחו צוותים מטעם הארגון הממשלתי שהחלו ליישם את החוק שנקבע”.
“בכדי לאפשר את בניית הגדר אנו נדרשים להמצאת המפות והאישורים על מיקומם של בתי הקברות דבר שאורך זמן רב, במשך 3 שנים אני עובד על השגת המפות בכדי למנוע מהעיריה את פשרת הקרקע לבניית שטח מגורים, ברוך ה’ יש בידינו את כל המפות וההוכחות על מיקומו המדויק של בית הקברות המשתרע לאורך 1 ק”מ.
הצוותים הגרמניים מטעם ארגון ESJF קיבלו לידם את כל המסמכים והמפות הדרושים ובתקופה הקרובה יחלו בבניית הגדר מסביב לכל בית העלמין בה טמונה שרה ע”ה בתו של רבי נחמן מברסלב זי”ע, וחתניו.
בסיום בניית הגדר נציב שומר מטעמינו שיאייש את מוצב השמירה 24 שעות ביממה כנהוג על ידינו בבתי קברות רבים כיום”, לסיום אומר הרב גבאי: “חשוב שהציבור יידע כי בתי הקברות באוקראינה אינם הפקר! אגודת ‘אהלי צדיקים’ פועלת ודואגת כל העת על שימור קברי הצדיקים ברחבי אוקראינה ומנסה בכל דרך למנוע את הישנותם של מעשי בזיון וחילול בתי הקברות היהודיים בהם טמונים יהודים צדיקים קדושי עליון”.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.