האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

סעליש: שוקם אוהלו של אביו של הרה”ק בעל התניא זי”ע

‍‍יב אייר תשעז

בעיירה סעליש כיום וינוגרדובה בפאתי הרי הקרפטים, שוכן כבוד ציונו של אבי הרה”ק בעל התניא, הרה”ק רבי ברוך זי”ע.

מתוך המבשר | א.למל | י”ב אייר תשע”ז

אוהל הרה”ק ר’ ברוך אבי הבעל התניא

הרה”ק רבי ברוך היה מתלמידי הבעל שם טוב, ומהצדיקים הנסתרים, לאחר שהרה”ק בעל התניא התפרסם ורבים נהרו אליו, היה בנו הרה”ק בעל התניא חולק כבוד רב לאביו, מאחר שרבי ברוך לא יכל לסבול את הכבוד הרב שחולק לו בנו הגדול, עזב את ליאזנא ונדד לערי הונגריה הקרפטית, שם בעיר סעליש שימש כמלמד עד לפטירתו בח’ תשרי שנת תקנ”ב.

לאחר הסתלקותו הגיע הרה”ק בעל התניא לעיירה סעליש כדי להשתטח על ציונו של אביו זי”ע ובמשך כמה דורות שמרו יהודי העיר על מקום הציון.

הציון גם נשמר במסורת משפחת ברוין שהסבא רבה שלהם הנגיד הרב צבי ע”ה זכה שרבי ברוך התאכסן בביתו בשנותיו האחרונות, ואף לאחר פטירתו קרא לבנו על שמו.

בשנת תשמ”ט נבנה על מקום הציון אוהל ע”י ר”ד נחשון ור”נ תמרין, אולם בשנה האחרונה נסדק הגג ובימות הגשמים החל לדלוף, גם התגלה צורך לשפץ את כלל המבנה שהיה מוזנח בשנים האחרונות, לאור זאת ובהשתדלות רבה של אזור הקרפטים הרב מנחם מענדל וילהלם, נרתם הרה”ח אריאל הכהן טאובר לתרום ביד רחבה מכספו כדי לשפץ את האוהל הקדוש.

במסגרת זו כוסתה אדמת האבנים והעפר בשכבת בטון חלקה, ועל מקום הציון הונחה אבן חדשה ויפה, אותיות המצבה העתיקה והמקורית נצבעו מחדש, כמו כן נתלו ארונות מתכת חדשות עבור נר תמיד, ועבור נרות הנשמה שמדליקים המבקרים במקום.

כאמור השיפוץ נתרם על ידי הרב אריאל טאובר, לעילוי נשמת אביו הר”ר אברהם יצחק הכהן ב”ר אליעזר הכהן ע”ה ולזכות משפחתו שיבדלט”א.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.