האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

היסטוריה בליזענסק: בניין יהודי ראשון נבנה מהמסד ועד הטפחות

‍‍טו אדר ב' תשעז

בהתרגשות רבה מבשרת הנהלת הכנסת אורחים ליזענסק כי בניית בנין א’ מבנייני הכנסת אורחים מושלמת בימים אלו והבנין יפתח לרווחת רבבות העולים לליזענסק ביומא דהילולא הבעל”ט.

מתוך המבשר | קברי צדיקים | טז אדר תשע״ז

הנהלת הכנסת אורחים נערכת לקראת מעמדי קביעת מזוזות שיתקיימו ביומא דהילולא רבה

מראה האוהל בליזנסק

ביום ראשון כ”א אדר הבעל”ט, ע”י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א שיגיעו לפקוד את הציון הק’.
רבבות העולים לליזענסק יופתעו ממראות ההתפתחות הענפה של הכנסת אורחים ליזענסק הן מהשלמת בנין א’ והן מההכנות לקראת תחילת בניית הבניין החדש ארגון הכנסת אורחים ליז’ענסק החל לפני כשנה בעבודות להקמת בנייני הכנסת אורחים לאחר מאמצים רבים להשגת רשיונות. העבודות בשטח התקדמו בקצב מואץ, כאשר עסקני ארגון הכנסת אורחים ליזענסק פיקחו באופן אישי על עבודות הבניה במקום. וכאמור, בימים אלו הולכת ומושלמת הקמת בנין א’ מבנייני הכנסת אורחים.

בנין א’ של בנייני הכנסת אורחים ליזענסק שיפתח לקראת יום ההילולא, כולל בית מדרש מרווח ומפואר, אוצר הספרים, עזרת נשים, חדרי כיבוד וקפה חדרי לינה מאובזרים ומרווחים וחדרי נוחיות אסטטיים.

הרה”ח ר’ שמחה קרקובסקי יו”ר ארגון הכנסת אורחים ליזענסק מציין בהתרגשות כי השלמת הבנין הוא יום חג לעולים לליזענסק וכי מדובר בהיסטוריה כאשר לראשונה מאז שנות השואה נבנה בנין יהודי מפואר הכולל בתוכו גם בית המדרש.

כאמור, בבנין זה הושקעו משאבים רבים ונבנה בסטנדרטים גבוהים במיוחד כדי שהעולים לציון הק’ יוכלו ליהנות ממנוחה ומשלוות הנפש והגוף. “שמנו לנו למטרה להקל על הבאים להשתטח על ציון הק’ ולמען מטרה זו לקחנו על עצמנו לבנות בנייני הכנסת אור־ חים סמוך ונראה לציון הק’ למרות העלויות הרבות הכרוכות בבניה ובהחזקה השוטפת וזאת על מנת להקל את העליה לליזענסק, ולאור העובדה שכשיש מבנים של קבע במקום, הדבר גורם לעליה מוגברת של עולים וכתוצאה מכך נשמר המקום”. בד בבד עם השלמת הבנין הראשון יתחילו בע”ה בבנית בנין ב’ שיכיל מלבד חדרי אירוח, אולמות לסעודות וטישים, מקווה מפואר בסטנדרטים גבוהים.

יצוין, כי בנין א’ נבנה על חורבות בית הכנסת והשטיבלעך המקומיים ששימשו את יהודי ליזענסק ונחרבו בזמן השואה והמקומיים בנו על חורבותיהם בית מרזח. ובסיעתא דשמיא לפני מספר שנים הצליחו בהכנסת אורחים ליזענסק לגאול את המ־ בנה ולרכשו מידם. וכאמור בניית בנין א’ הושלם ויפתח לציבור ביומא דהילולא הבעל”ט. כמו כן, כפי שנמסר ע”י זקני העיר ליזענסק ממש בסמוך לבנין שיחלו בקרוב בבנייתו היה מעיין שבו נהג הרבי ר’ אלימלך זיע”א לטבול, וכאמור כעת לרגל בניית הבנין החדש ישופץ המעיין בו יוכלו לטבול המוני בית ישראל, כידוע לסגולה נפלאה המסוגלת לשפע רב בגשמיות וברוחניות.

ארגון ‘הכנסת אורחים ליז’ענסק’, הוקם לפני 22 שנה על מנת לאפשר לרבבות עמך בית ישראל להגיע לשפוך שיח על הציון הק’, ולכן לקח על עצמו עול כבד מאד של הקמת בנייני הכנסת אורחים אשר עולה בדמים מרובים תרתי משמע. אך מטרתו העיקרית העומדת לנגד עיניו היא שרבבות האורחים המגיעים למקום הקדוש הזה מכל קצוות תבל על מנת לשפוך שיח ולפעול לישועתם הפרטית והכללית, כאשר בהם ישנם רבים אשר אין ידם משגת די מחייתם ואספו פרוטה לפרוטה כדי לזכות לישועת ה’ ולחוות רגעים של התעלות, לא יצטרכו כלל לדאוג לעניינים הגשמיים. בדרך כלל אורח שמ־גיע מכל מקום שהוא, מגיע אחרי שעות של טיסה והיטלטלות בדרכים הלא מתוקנות של פולין, ועליו להיות סמוך ובטוח, ולדעת שב’הכנסת אורחים ליזענסק’ הוא יוכל ליהנות ממנוחה ומארוחה חמה ומזינה על מנת שראשו יהיה פנוי למטרה העיקרית לשמה הגיע.
בהנהלת הכנסת אורחים חידשו השנה לרווחת העולים ביומא דהילולא רבה את ‘היכל התורה’, בו יוכלו ללמוד ולשקוע בעומקא של הלכה אחרי טובלם במקווה המשופץ, תפילות באוהל, והארוחות החמות, גם להיטיב לבם בדף גמרא, ספר חסידות ושאר ספרים.

במקום תהיה עמדת ‘אוצר החכמה‘ והציוד הנלווה, לרווחת הלומדים. לרווחת העולים, הוכנו שולחנות מיוחדים ועליהם דפי כתיבה לכתיבת הקוויטל בשלוות הנפש, כמו כן הוכנו עשרות עמדות הטענה לטלפונים ניידים. עוד חידשו בהכנסת אורחים ליזענסק השנה את ‘אוהל השמחה’. ע”פ האימרה החסידית “מיט שמחה קען מען פוילען” אברכים מיטיבי נגן ישמחו את הקהל הקדוש, בשירי קודש אשר יסודותם בהררי קודש צדיקי הדורות זיע”א. עבור הרוקדים הוכן מתחם מיוחד שיוכלו להתעלות “טפח מעל הקרקע”, מבלי “להפריע” ללומדים ולאומרי התהלים.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





תגובה אחת אל “היסטוריה בליזענסק: בניין יהודי ראשון נבנה מהמסד ועד הטפחות”

  1. משה מוזסון says:

    אפשר את הכתובת אימייל של הכנסת אורחים של הרב קרקובסקי?

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.