האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

יוקם מאגר דיגיטלי לבית העלמין העתיק בפראג

‍‍יא כסלו תשעז

%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%9c%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%a4%d7%a8%d7%90%d7%92הוא הוקם במאה ה-15 ומעריכים כי נמצאות בו 12 אלף מצבות ונקברו בו כ- 30 אלף בני אדם ◆ במקומות מסוימים ישנן ארבע קומות של נקברים דבר המקשה על בני משפחותיהם של הקבורים לאתר אותם

מאת פ. יוחנן |

בית העלמין היהודי בפראג, שנמצא בסמוך לבתי כנסת בעיר, נחשב לאחד מבתי הקברות היהודיים הגדולים באירופה. הוא הוקם במאה ה-15 ומעריכים כי נמצאות בו 12 אלף מצבות ונקברו בו כ- 30 אלף בני אדם. הקבורה במקום כבר לפני עשרות שנים, בגלל הצפיפות.
כעת הודיעו ראשי המוזיאון היהודי בפראג, האחראים על בית העלמין היהודי, כי בקרוב יוקם מאגר מידע דיגיטלי שיכלול את שמותיהם של
כל היהודים שנקברו בבית העלמין. המטרה היא לסייע ליהודים רבים בעולם לאתר את בנ משפחותיהם שנקברו במקום.

Divry isrouel modzits

התמונה באדיבות יהושע זלברברג מדריך מסעות לקברי צדיקים באירופה

דניאל פולקוביץ’, היסטוריון מטעם הקהילה היהודית בפראג, אמר כי “זה יהיה תיעוד מצולם מלא של בית העלמין היהודי. תמלילי המצבות מקוטלגים על גבי מסד נתונים, שיהיה זמין באינטרנט. בעקבות העובדה כי המצבות מכילות לא רק את שמות הנפטרים אלא גם את שמות הוריהם ובני משפחותיהם, מסד הנתונים יכול להכיל עד 100 אלף שמות”.
פולקוביץ’ הוסיף כי אין עדיין תאריך מדויק להשקת האתר הדיגיטלי עם תיעוד המצבות, לאור המספרים הגבוהים במיוחד של הנתונים.

הצפיפות הגדולה בבית העלמין היהודי בפראג, במקומות מסוימים בבית העלמין ישנן ארבע קומות של נקברים. הדבר מקשה על בני משפחותיהם של הקבורים לאתר אותם, וחלקם לא יודעים כי קרוביהם טמונים במקום, ומאגר המידע החדש אמור לסייע להם בכך.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.