האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

סיפור נפלא

ר' ישעיה'לע מקערעסטיער

ר’ ישעיה’לע מקערעסטיער

זכרנו באחד הפעמים שנסענו להשתטח על קברות צדיקים בהונגריה, ולפעמים לקחנו נהג מונית גוי הבקי בשבילי הדרכים ובאורחות הנסיעות בין העיירות באזור קאליב, בודרוג-קרסטיר ועוד. שמתי לב שמעולם לא יצא ממכוניתו כאשר הגענו לבית הקברות, אלא נשאר במכוניתו והמתין לנו עד שחזרנו. רק בהגיעו לקערעסטיר, יצא אתנו, התקרב לציון, הניח ידו האחת על ראשו ומלמל תפילה חרישית. כאשר חזרנו למכונית שאלתיו מתוך סקרנות, למה דוקא אצל צדיק זה הוא התלוה אתנו לתפלה. ופתח הלה והשיב בסיפור מפליא שבדידיה הוי עובדא. וכה סיפר לנו: “כבר שנים שלצורך פרנסתי אני מוליך יהודים אל קברות צדיקים. פעם הגישו נגדי משפט על מעילה בעניני כספים, ניגשתי לעו”ד מפורסם על מנת להוציאני מצרתי ולישר את ההדורים. הלה ניסה בכל מיני דרכים, לבסוף הרים ידים ואמר שרק בדרך נס אוכל לצאת זכאי בדיני. כמובן שמשפט זה היה עבורי מפח נפש. בעקבות עסקי בהסעת יהודים במסלול של קברי צדיקים אני כבר בקי בכל המופתים והנסים והספורים המרגשים מאותם נוסעים המספרים לי על הנעשה אצלם בעקבות תפילתם אצל אלו הצדיקים, ובמיוחד שמתי לב שאצל “פאפא שייקה” )כך נקרא ר’ ישעי’ בפי הגויים( המקום גורם לנסים גלויים. לכן נסעתי במיוחד לקערעסטיר, נכנסתי לציון ופרצתי בבכי: “פאפא שייקה, אנא עזרני, בזכות שאני מוביל יהודים להתפלל אצלך, תוציא אותי מצרתי!” והנה רק יצאתי מהאוהל ואני מתיישב ברכבי, קבלתי טלפון מהעו”ד, שהתובע חזר בו מתביעתו וכל התיק נסגר! ממש נס גלוי. כאות תודה לצדיק, בכל פעם שאני מגיע אליו, אני נכנס ומודה לו. “עד כאן הסיפור כך סיפר ר’ שמעון הירשלר מלאנדאן

geo_latitude: 48.1630176

geo_longitude: 21.3595899

geo_public: 1

category_sticky_post: 0

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.